۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند
همایش روز چابهار در هند؛

راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند

همایش روز چابهار به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هند در محل هتل تاج محل بندر بمبئی آغاز شد.

به گزارش بازار، حسین شهدادی گفت: همایش روز چابهار امروز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ برابر با ۳۱ جولای ۲۰۲۲ به میزبانی وزارت بنادر، کشتیرانی و آبراه‌های دولت هند و با حضور شرکت‌های فورواردر هندی، نمایندگان بخش‌های خصوصی و سفرای کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان در محل هتل تاج محل بندر بمبئی آغاز شد.

در این همایش نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت راه و شهرسازی به ریاست جلیل اسلامی، عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، دبیر و اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی ایران، مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت‌های کشتیرانی و مدیران بخش خصوصی در حوزه عملیات بندری بنادر کشور حضور دارند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: معرفی بندر چابهار، بررسی راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند از طریق بندر چابهار و شناسایی راهکارهای رفع موانع ترانزیت کالا از مبدا و مقصد هند به سایر کشورها از طریق بندر چابهار بخشی از اهداف برگزاری این همایش خواهد بود.

راهکارهای افزایش مراودات تجارت دریایی ایران و هند از طریق بندر چابهار بررسی می‌شود
همچنین نشست‌های تخصصی بین شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا با مسئولین گمرکی و بانکی طرف هندی بخش مهم این همایش یک روزه است.
شهدادی با اشاره به نقش بندر چابهار در توسعه تجارت‌های منطقه‌ای تاکید کرد: اهمیت چابهار باعث شده است روز اختصاصی بندر چابهار توسط دولت هند در یکی از شهرهای مهم تجاری این کشور برگزار شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha