۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
 شکاف تورم نقطه‌به‌نقطه استان‌های کشور به ۱۶.۶ درصد رسید
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران؛

شکاف تورم نقطه‌به‌نقطه استان‌های کشور به ۱۶.۶ درصد رسید

طبق گزارش مرکز آمار ایران در حالی که تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور ۵۴ درصد بوده اما این شاخص در استان آذربایجان غربی ۶٣.٩ درصد و در استان خوزستان ۴٧.٣ درصد محاسبه شده است.

به گزارش بازار، گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در تیر امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به ٥٠٤.٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ همدان با ٧.١ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ گیلان با ٣.٣ درصد است.

همچنین در حالی که تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور ٥٤ درصد بوده اما این شاخص دراستان آذربایجان غربی به ٦٣.٩ درصد رسیده است که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه در میان استان های کشور بوده است. کمترین آن هم مربوط به استان خوزستان با ٤٧.٣ درصد بوده است.

افزون بر این اگرچه نرخ تورم سالانه در تیرماه برای خانوارهای کشور روی عدد ٤٠.٥ درصد ایستاد اما این شاخص در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیشترین میزان به ٤٧.٦ درصد رسیده و دراستان سیستان و بلوچستان با کمترین میزان به ٣٥.٤ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار شاخص کل برای خانوارهای شهری به عدد ٤٩٤.٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٥ درصد افزایش داشته است. اما در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان با ٧.١ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ گیلان با ٣.٣ درصد است.

همچنین درحالی که تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای شهری کشور ٥٢.٨ درصد بوده است اما این شاخص با بیشترین میزان در استان آذربایجان غربی تجربه شده و روی عدد ٦١.١ درصد ایستاده و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٤٦.٦ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه نیز اگرچه برای خانوارهای شهری به عدد ٤٠ درصد رسید اما بیشترین نرخ تورم سالانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤٦ درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣٤.٧ درصد بوده است.

در تیر ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی به ٥٥٧.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٨ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ بوشهر با ٧.٤ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٢.٨ درصد بوده است. همچنین در حالی که تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی ٦٠.٧ درصد بوده اما بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به خانوارهای روستایی استان‌ قزوین با ٧١.٢ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٥١.١ درصد بوده است.

در این ماه نرخ تورم سالانه برای خانوارهای روستایی به عدد ٤٣.٢ درصد رسید اما بیشترین نرخ تورم سالانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٥٠.٨ درصد و کمترین آن مربوط به استان‌ همدان با ٣٤.٩ درصد بوده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha