۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
هوشمند سازی مخاطرات جایگاه‌های سی ان اجی را کاهش میدهد
عضو انجمن سی ان جی کشور:

هوشمند سازی مخاطرات جایگاه‌های سی ان اجی را کاهش میدهد

رجبی، عضو انجمن سی ان جی کشورمی گوید؛ هوشمندسازی جایگاههای­ سی ان جی موجب ایمن سازی­ فرایند سوخت و کاهش انفجارها میشود. ­­

به گزارش بازار، مرتضی رجبی عضو انجمن سی ان جی کشور با بیان این که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، جایگاه داران سی ان جی را موظف به روئیت مخازن خودروها پیش از سوختگیری کرده، گفت: مخازن بسیاری از خودروها به دلیل نوع طراحی و جایگیری مخزن در آن ها، قابل مشاهده نیست. عمده خودروهایی که در جایگاه‌های سی ان جی منفجر می‌شوند، وانت هستند که اکثر آن ها، مخازن غیرقابل روئیت دارند.

وی افزود: بسیاری از وانت‌ها نیز با بار وارد جایگاه می‌شوند و بازدید چشمی از مخزن آن‌ها ممکن نیست و نمی‌توان متوجه شد که برچسب معاینه فنی روی آن وجود دارد یا خیر. در خصوص خودروهای شخصی نیز, این مشکل دیده می‌شود که در صندوق آن‌ها بار وجود دارد و مخزن قابل مشاهده نیست.

عضو انجمن سی ان جی کشور با تاکید بر این که امکان ایجاد درگیری میان کارکنان جایگاه با مالکان خودروها در پی درخواست تخلیه بار یا سرنشینان خودرو جهت روئیت مخازن و حصول اطمینان از وجود برچسب معاینه فنی روی آن‌ها وجود دارد، گفت: بسیاری از مالکان نیز، مخزن خودروهای خود را به علت بالا بودن هزینه نصب رسمی، به صورت دستی نصب کرده اند که ممانعت از سوختگیری آن ها، سبب درگیری می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: راهکار رفع این مشکلات و جلوگیری قطعی از سوختگیری خودروهای ناایمن در جایگاه‌های سی ان جی، هوشمندسازی این جایگاه هاست؛ اگر به دوربین‌های پلاک خوان متصل به سامانه معاینه فنی مجهز شوند، سامانه هوشمند به طور خودکار به خودرویی که معاینه فنی ندارد یا مخزن دستی نصب کرده اند، اجازه سوختگیری نخواهد داد و انفجار در جایگاه‌های سی ان جی، کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha