۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
بیش از ۷۵ درصد از واردات در حوزه صنعت است
معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

بیش از ۷۵ درصد از واردات در حوزه صنعت است

زنجان- معاون صنایع عمومی وزارت صمت، گفت: بیش از ۷۵ درصد از واردات در حوزه صنعت بوده که این مسئله نمایانگر پیشرفت این حوزه است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی برادران بعد از ظهر شنبه در همایش بزرگ صنعت‌گران، اصناف و معدن‌کاران استان زنجان،به مشکلات تحریم، تورم و اهمیت تجارت خارجی، از برخی سنگ‌اندازی‌های داخلی انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه در استان زنجان با همراهی مسئولان و مدیران اجرایی، در هفته دولت پروژه‌های مهمی افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در دولت جدید نیز شکل گرفته، پیگیری خواهد شد،ابراز داشت: همیاری و همدلی بی‌بدیل در این استان سبب شده نرخ بیکاری در پایین‌ترین حد باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت همه کشور باید بر اساس تولید و دانش‌بنیان باشد و از نظام بانکی در خواست می‌شود تا کمک‌های خود را در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی افزایش دهد.

برادران با بیان اینکه روند کاهش تورم از سوی دولت‌مردان به صورت جدی پیگیری می‌شود،تاکید کرد: بیشترین نقش را تولیدکنندگان ایفا می‌کنند و با این حال تورم در حوزه صنعتی کمتر از تورم محصولات در سطح جامعه است.

وی ابراز کرد: در زمینه تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم و تامین‌کننده‌های کشور فضای رقابتی را دنبال می‌کنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه نظارت غیرهدفمند و موازی‌کاری، روان تولیدکنندگان را پریشان می‌کند،گفت: به دنبال کاهش تعرفه‌های واردات ماشین‌آلات صنعتی هستیم.

برادران با بیان اینکه صنعت بدون ماشین‌آلات ممکن نیست و این مسئله می‌تواند تاثیر خوبی بر صادرات داشته باشد،افزود: بیش از ۷۵ درصد از واردات در حوزه صنعت بوده که این مسئله نمایانگر پیشرفت این حوزه است.

وی تصریح کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان سرداران جنگ اقتصادی این مملکت هستند.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha