۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
 اشتغالزایی در استان زنجان افزایش یافته است
معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

 اشتغالزایی در استان زنجان افزایش یافته است

زنجان- معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه اشتغالزایی در استان زنجان افزایش یافته است، گفت: روحیه جهادی و غیرت در همه فعالان تولیدی استان وجود دارد. 

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی برادران ظهر شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، گفت: در بازدید از شرکت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان مشخص شد که روحیه جهادی و غیرت در همه فعالان این حوزه وجود دارد.

وی اظهار کرد: این افراد در انتظار کمک کشورهای خارجی نیستند و باید موانع مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان رفع شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص پیشرفت فیزیکی و عملکرد مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان، بیانگر این موضوع است که مسئولان استانی در حال تلاش برای پیشرفت تولیدات استان زنجان و خواستار افزایش سهم این استان در رونق اقتصاد کشور هستند.

برادران به چالش تامین نخ و پنبه برای واحدهای ریسندگی و نساجی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از چالش‌های امروز تامین نخ و پنبه و امتیازاتی است که در این حوزه اختصاص دادیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر لزوم جلوگیری از قاچاق کالا در سطح کشور تاکید کرد و افزود: یکی از مسائلی که به رونق تولید داخل کمک می‌کند، جلوگیری از قاچاق کالا است.

برادران به اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار در سطح کشور تاکید کرد و افزود: باید این مهم به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی به شکست سیاست نگاه به دولت به عنوان ایجادکننده توسعه کشوری اشاره کرد و گفت: در گذشته نگاه به دولت به عنوان محل ایجاد توسعه در تولید و صنعت کشور بود که به مرور زمان منجر به شکست شد و در این سیاست دولت به نوعی رقیب و مانع توسعه بخش خصوصی است و فسادزا شده بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت تنها نقش تسهیل‌گری و گره‌گشایی از موانع تولید بخش خصوصی را دارد،افزود: میدان فعالیت اقتصادی به نوعی جبهه مجاهدت است و دشمنان ما با ایجاد تحریم‌های ظالمانه به دنبال زمین زدن ایران و از کار انداختن چرخه تولید کشور بودند.

برادران گفت: در سطوح جهانی هم به این نتیجه رسیدند که ورود و دخالت دولت مانع توسعه می شود و بر اساس ادبیات کنونی جهانی، دولت نباید عامل توسعه و یا مانع آن باشد و در این میان اشتغالزایی در استان زنجان افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha