۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
ورود خسارت به برخی راه‌های اصفهان بر اثر سیل| رد شایعه شکستن سد زاینده‌رود
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان تشریح کرد؛

ورود خسارت به برخی راه‌های اصفهان بر اثر سیل| رد شایعه شکستن سد زاینده‌رود

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان از ورود خسارت به برخی از راه ها و اماکن استان اصفهان بر اثر وقوع سیل در این استان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ورود سامانه قوی بارشی به استان اصفهان وبارش های باران طی ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در برخی از شهرستان های استان همانند چادگان، فریدن و برخی از مناطق سمیرم شاهد بروز خسارت هایی به راه ها و اماکن مسکونی این شهرستان ها بودیم.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق عشایری استان نیز از خسارت های سیل بی نصیب نماندند، ابراز داشت: بیشتر خسارت های وارده به زمین های کشاورزی و راه ها وارد شده است؛ محورپادنا به سی سخت به علت رانش زمین مسدود شده بود که با تلاش امدادگران بازگشایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان همچنین از مسدود شدن برخی از راه های مواصلاتی استان اصفهان در اثر سیل برای چند ساعت خبر داد و تصریح کرد: شبکه برق فشار متوسط برخی از مناطق شهرستان تیران و کرون هم بعد از ساعاتی قطعی تعمیر و به شبکه توزیع برگشت.

وی با اشاره به برخی از خسارت های وارده شده بر شبکه فیبر نوری در مناطق سیل زده گفت: برخی از روستاهای بخش میمه در اثر سیل خسارت دید که توسط کارشناسان مربوطه بازسازی شد.

آبرسانی سیار به برخی روستاها
شیشه فروش از نجات سه نفر در منطقه انارک از توابع شهرستان نائین خبر داد و افزود: چاه های آب برخی از روستاهای مسیر سیل نیز دچار اختلال شده اند که آبرسانی به این روستاها به طور سیار انجام می شود.

وی با اشاره به ورود سیلاب به رودخانه زاینده رود تاکید کرد: کدورت آب در تصفیه خانه باباشیخعلی به دلیل ورود سیلاب به رودخانه زاینده رود و گل آلود شدن آب رودخانه، افزایش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان صتریح کرد: از هم استانی های عزیز می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی از هرگونه توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها به شدت اجتناب کنند.

رد شایعه شکستن سد زاینده رود
وی اضافه کرد: بارش‌های سه روز اخیر در استان اصفهان منجر به ایجاد سیلاب‌های بزرگ و خسارت‌های زیاد به شهرها و روستاهای استان شد و درپی ورود سیلاب شدید به رودخانه زاینده رود برخی شبکه های اجتماعی مدعی شکستن سد شدند.

شیشه فروش گفت: بنا بر اعلام مسئولان آب منطقه‌ای اصفهان شایعاتی مانند شکستن و فرو ریختن سد زاینده‌رود در پی سیلاب‌های شبانه روز گذشته در غرب استان صحت نداشته و به لحاظ فنی نیز امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha