۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۹
2019 ... یک سال طلایی برای فلزات گرانبها

2019 ... یک سال طلایی برای فلزات گرانبها

قیمت طلا به سمت بالاترین افزایش سالانه اش از 2010 حرکت می کند به طوریکه نگرانی ها درباره سلامت اقتصاد جهانی توجهات را بیش از پیش به فلزات گرانبها جلب کرده به ویژه که فلز پالادیوم با رشد قیمت بیش از 50 درصد به دلیل کمبود عرضه بالاترین رکود شکنی را به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از "الجریده" کویت، نقره و پلاتین که مانند طلا در دوره های بی ثباتی اقتصادی جزء سرمایه گذاری های امن به حساب می آیند بیشترین درآمد سالانه را در طی چند سال گذشته تجربه کردند.

بسیاری از تحلیلگران می گویند با توجه به رشد شکننده و عدم توانایی سهام های بازارهای جهانی در حفظ رکوردهای بالایشان به احتمال زیاد افزایش قیمت ها در سال 2020 ادامه خواهد داشت.

در همین حین، بانک های مرکزی طلای بشتری می خرند و از سخت گیری در سیاست های پولی به سوی تسهیل آن حرکت می کنند که باعث می شود نرخ بهره و سودهای اوراق قرضه کاهش یافته و فلزات گرانبهای بی سود برای سرمایه گزاران جذاب تر شوند.

استفان انیس تحلیلگر بازار در "اکسی تریدر "می گوید: جو نرخ بهره پایین و ادامه عدم اطمینان اقتصادی و بالاترفت قیمت سهام ها نگه داری طلا را به عنوان یک ابزار احتیاطی توجیه پذیر می کند.این نگاه احتمالا باعث افزایش تقاضای طلا در سال 2020 شده و روند صعودی میان مدت فعلی را حفظ می کند.

وی افزود: در حالیکه امریکا و چین سطح تنش تجاری شان را اخیرا کاهش داده اند هنوز برخی مسائل حل نشده باقی مانده اند و این باعث می شود در صورت ادامه ضعف دولار در سال 2020 طلا عملکرد خوبی داشته باشد.

کد خبر: ۱٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha