۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
لزوم توجه ویژه به مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت| ساماندهی مشکل آب همدان تا دوماه دیگر
رئیسی تاکید کرد؛

لزوم توجه ویژه به مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت| ساماندهی مشکل آب همدان تا دوماه دیگر

همدان - رئیس جمهور با بیان اینکه باید مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت در کشور مورد توجه ویژه باشد، گفت: مسئولان تلاش کنند حداکثر طی مدت دو ماه آینده مشکل آب همدان به سامان برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در جمع مردم همدان در ورزشگاه سردار سلیمانی بابیان اینکه کشور و استان همدان ظرفیت‌های فراوانی دارند و یکی از این ظرفیت‌های بی‌بدیل مردم هستند، گفت: هویت من سربازی و خدمتگزاری به مردم است و طلبه‌ای در خدمت به ملت هستم.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه در این ۴۰ سال و اندی گذشته تلاش زیادی در کشور و استان شده است به مسئله کم آبی در همدان اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی همدان آب است و اگر چه آبرسانی ۱۷ سال با تاخیر انجام شد اما باید برای خدمت به مردم در انجام این پروژه بر زمین مانده؛ زمان را محدود و کارها با سرعت بیشتری انجام شود و مسئولان تلاش کنند حداکثر طی مدت دو ماه آینده مشکل آب همدان به سامان برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز تولید، کشاورزی و صنایع مسئله ای مهم است، عنوان کرد: اگر واحدهای نیمه‌تعطیل و یا به هر دلیلی تعطیل به چرخه تولید برگردند باعث ایجاد اشتغال خواهد شد.

استفاده از زیرساخت‌های موجود در صنعت بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف می‌کند
وی با اشاره به اینکه استفاده از زیرساخت‌های موجود در صنعت بسیاری از دغدغه‌ها را برطرف می‌کند، افزود: مسئولان استان همدان به دنبال ایجاد حداقل ۲۷ هزار شغل در سال جاری هستند اما ظرفیت های بیشتری در حوزه تولید وجود دارد و باید مدیریت منابع آب و اصلاح الگوی کشت مورد توجه ویژه باشد.

رئیسی با بیان اینکه یکی از نگرانی اصلی استان همدان بیکاری جوانان است و در برنامه کاری باید سالانه حداقل ۴۰ هزار شغل در استان ایجاد شود تا مشکل جوانان حل شود به حل مشکلات زوج‌های جوان و دانشجویان متاهل اشاره و عنوان کرد: حل مشکل کسانی که در حوزه مسکن و اجاره منزل مسئله دارند را تکلیف قانونی خود می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با وزیر راه و شهرسازی مکرر در مورد مسکن مردم همدان صحبت داشتم ادامه داد: باید به بسیاری از تحصیل کردگان تسهیلات در حوزه مسکن ارائه شود.

وی با تاکید بر اعطای زمین به کسانی که نیازمند مسکن هستند، اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر مشکل مسکن حل شود، در شهرستانها و شهرها و بخش‌ها به دنبال این هستیم مشکلات را حل کنیم و با همت بلند مدیران در شورای اداری مسائل حل شود.

امروز اصلاحات اقتصادی اتفاق می‌افتد و حقیقتا ایستادگی ملت دشمن را ناکام گذاشته و از این پس نیز ناکام خواهد گذاشت

رئیسی با بیان اینکه یقین داریم ایستادگی و مقاومت مردم همراه دولت خواهد بود، افزود: امروز اصلاحات اقتصادی اتفاق می‌افتد و حقیقتا ایستادگی ملت دشمن را ناکام گذاشته و از این پس نیز ناکام خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه توصیه توجه به مردم و مردم‌داری و رفع مشکل مردم را داشتند، گفت: مردمداری و توجه خاص به مردم مورد توجه این دولت است.

رئیس جمهور تاکید کرد: حل مشکلات مردم دغدغه دولت مردمی است و باید دست رانت خواران و مفسدان و رابطه ناسالم در کشور قطع شود.

وی با اشاره به اینکه دیروز در دستگاه قضایی با مفسدان مبارزه می‌کردم و امروز در دستگاه اجرایی پیمان بستم که جلوی رانت‌خواری را بگیرم، افزود: در این راه ممکن است برخی ناراحت شوند که مهم نیست چون بنا نداریم توجه به عده ای خاص باشد بلکه اتکا به امور مردم اولویت ماست.

رئیسی با اشاره به اینکه رونق گردشگری و اقتصاد گردشگری مد نظر است، افزود: باید با اقتصاد کشاورزی و اقتصاد روستا برای روستاییان کار ایجاد شود تا فعالیت در روستا صرفه اقتصادی داشته باشد.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha