۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان کاهش دارد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان:

خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در زنجان کاهش دارد

زنجان- زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان از خرید تضمینی بیش از ۲۷۸ تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان زنجانی تا سوم مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: خرید کلزا کاهش داشته است.

ولی اله زمانی در گفتگو با خبرنگار بازار از خرید تضمینی بیش از ۲۷۸ تن و ۵۶۹ کیلوگرم دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان زنجانی تا ۳ مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: امسال هشت مرکز خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا و گلرنگ در شهرستان‌های ماهنشان، ابهر، خرمدره، طارم هرکدام یک مرکز و در خدابنده و زنجان نیز هر کدام دو مرکز آماده خرید این محصول از کشاورزان است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵۳ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا کشاورزان زنجانی که محموله های خود را تحویل مراکز شهرستان‌های طارم، خرمدره و خدابنده داده‌اند، پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: تاکنون ۷۶ محموله دانه‌های روغنی کلزا از ۵۴ کشاورز خریداری و ذخیره شده است.

زمانی با بیان اینکه با هدف تشویق کشاورزان به کشت محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی کلزا به ۲۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم افزایش یافته است،تاکید کرد: سالانه دانه های روغنی تولید شده توسط غله و خدمات بازرگانی استان زنجان به صورت تضمینی و با نرخ دولتی خریداری و به کارخانه های روغنی کشی ارسال می شود.

وی گفت: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha