۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
بیش از ۸۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بیش از ۸۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده است

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: بیش از ۸۰ درصد و در برخی موارد ۹۵ درصد از درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴۰۱ نسبت به قانون مصوب، محقق شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه در تشریح نشست شامگاه گذشته(۴ مردادماه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: در جلسه امروز گزارش عملکرد ۴ ماهه منابع و مصارف بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها و وضعیت تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه بررسی شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی درآمدهای مالیاتی، نفتی و سایر درآمدها و... در نشست امروز، افزود: به صورت میانگین در همه درآمدها در سال جاری نسبت به ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ رشد بیش از ۵۰ درصدی داشتیم.

وی اضافه کرد: هرچند در حوزه درآمدهای نفتی نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد چند صد درصدی برخوردار بودیم اما در این حوزه نسبت به قانون فاصله بسیاری داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به درآمدهای مالیاتی، ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد و در برخی موارد ۹۵ درصد از منابع مالیاتی نسبت به قانون مصوب، محقق شده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره هزینه‌های انجام گرفته در سال ۱۴۰۱، توضیح داد: علاوه بر پرداخت حقوق و دستمزد در ۴ ماهه ابتدایی سال، حدود ۳۹ همت بابت تسویه اصل اوراق مالی دولت قبل و حدود ۱۴.۵همت نیز بابت سود اوارق پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha