۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
تشکیل کارگروه تخصصی اجرای قانون جهش تولید مسکن
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

تشکیل کارگروه تخصصی اجرای قانون جهش تولید مسکن

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کارگروه تخصصی تامین مالی اجرای قانون جهش تولید مسکن در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست روز گذشته(۴ مرداد ماه) کمیسیون متبوع خود گفت: نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص بررسی آخرین وضعیت ساخت مسکن در کشور برگزار شد. هدف ما از این جلسه این بود که موضوع تامین مالی که مهمترین چالش ساخت مسکن در کشور است را بررسی کنیم. در این جلسه گزارش بسیار خوبی توسط دستگاه‌ها ارائه و سازمان برنامه و بودجه نیز توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمع بندی جلسه ما این است که کارگروه تخصصی اجرای قانون جهش تولید مسکن را از سوی کمیسیون اقتصادی در حوزه تامین مالی تشکیل دهیم، قرار است ما آخرین اقدامات دولت را در ارتباط با آورده منابع مالی از محل فروش اموال و دارایی‌های وزارت راه و شهرسازی، منابع خط ارتباطی مسکن مهر سنوات گذشته که بر اساس قانون باید به این منابع اضافه شود. همچنین تسهیلات بانکی، چرا که بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از منابع خودشان را به حوزه مسکن اختصاص دهند و موضوعات مربوط به منابع تبصره ۱۸ و تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ را مورد بررسی قرار دهیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در بحث تکالیف بانک‌ها وجود دارد، موضوع ناترازی بانک‌ها نیز یکی از مواردی بسیار مهمی است. در همین راستا پیشنهاد ایجاد ابزارهای جدید تامین مالی یرای ساخت مسکن را با توجه به حجم نقدینگی که در اقتصاد داریم، ارائه کردیم و امیدواریم جمع بندی جلسه امروز به روان سازی، تامین مالی ساخت مسکن کمک کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که ان شاءالله با اقداماتی که دولت انجام داده و با پشتیبانی مجلس بخش قابل توجهی تعهدات اجرایی ساخت مسکن را عملیاتی کنیم. پیگیری این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۴٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha