۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان مالیاتی معرفی شده است
رئیس کل سازمان امور مالیاتی:

۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان مالیاتی معرفی شده است

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده است گفت: این سازمان صرفا اطلاعاتی را که وزارت راه اعلام می‌کند را مبنای وصول مالیات قرار می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در خصوص آخرین وضعیت اخذ مالیات بر خانه‌های خالی گفت: مالیات، خانه‌های خالی که شناسایی شده است محاسبه و به مردم اعلام شده و هم اکنون نیز مجدداً اطلاعیه صادر کردیم تا افرادی که پیامک مالیات بر خانه‌های خالی برای آنها ارسال شده اقدام به پرداخت مالیات کنند. لذا مردم طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم تا آخر مرداد ماه فرصت دارند، مالیات خانه‌های خالی خود را پرداخت کنند.

وی در رابطه با امکان اعتراض افرادی که به اشتباه خانه‌ آنها خالی شناسایی شده است، افزود: همانطور که در اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور ذکر شده، افراد معترض می‌توانند در سامانه املاک و اسکان کشور اعتراض خود را ثبت کنند تا مجدداً پرونده آنها به لحاظ خالی بودن مسکن، توسط وزارت راه وشهرسازی مورد بررسی قرار بگیرد. اگر آنها تایید کنند که خانه مذکور خالی نبوده، موضوع مالیات نیز منتفی خواهد بود.

منظور با بیان اینکه خانه های خالی اعلام شده به سازمان امور مالیاتی حدود ۵۰۰ هزار واحد است اظهار کرد: ما به عنوان سازمان امورمالیاتی صرفا اطلاعاتی را که وزارت راه وشهرسازی اعلام می‌کند را مبنای وصول مالیات بر خانه‌های خالی قرار می‌دهیم. رقم مالیات محاسبه شده برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است و افرادی که معترض هستند تا پایان مرداد ماه فرصت ثبت اعتراض دارند و پس از آن که برگه تشخص مجددا صادر شد، مالکان در چهار چوب پروتکل های نسبت به پرداخت مالیات ها و یا اعتراض اقدام کنند.

منظور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی تکلیفی برای شناسایی خانه های خالی نداشته و وظیفه شناسایی این املاک بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha