۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
آمادگی همدان در میزبانی از رئیس جمهور| ۲۴۷ طرح و پروژه آماده پیشنهاد است
بازار گزارش می‌دهد؛

آمادگی همدان در میزبانی از رئیس جمهور| ۲۴۷ طرح و پروژه آماده پیشنهاد است

همدان - ۲۴۷ طرح و پروژه برای ارائه در سفر رئیس جمهور به استان همدان تهیه و پیشنهاد شده که تصویب آنها نویدبخش توسعه و آبادانی این استان خواهد بود.

بازار؛ گروه استان‌ها: زمزمه‌های سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت سیزدهم به استان همدان از ماه‌های گذشته شنیده می‌شد و مردم این خطه برای دیدار با رئیس‌جمهور خود لحظه‌شماری می‌کردند تا اینکه در روزهای اخیر سفر حجت‌الاسلام رئیسی به پایتخت تاریخ تمدن ایران‌زمین قطعی شد و از همان لحظه حال و هوای دیگری در این دیار حاکم شد.

پنج‌شنبه هفته جاری همدان میزبان رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت خواهد بود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین مدیران اجرایی استان، پروژه‌های قابل‌تعریف در این سفر اولویت‌بندی شده است.

پروژه‌های نیمه‌تمام خواه‌وناخواه در تمام استان‌های کشور وجود دارد و همدان هم از این امر مستثنا نیست، پروژه‌هایی که به هر دلیلی ازجمله مشکلات اقتصادی، عدم جذب به‌موقع منابع، سهل‌انگاری مدیران و... بر روی‌هم تلنبار شده و به‌جرئت می‌توان گفت که همین امر به دلیل عدم برخورداری مردم از این پروژه‌ها، موجب عقب‌ماندگی استان می‌شود.

وقتی پروژه نیمه‌تمامی در استانی وجود داشته باشد به‌طورقطع تعریف پروژه و طرح جدید توجیه چندان جالبی ندارد چراکه اگر پروژه‌های جدید هم افتتاح نشود به طرح‌های پیشین اضافه و با حجم وسیعی از پروژه‌های نیمه‌تمام بدون برخورداری و بهره‌مندی مردم مواجه خواهیم شد.

وجود فرصتی ۶ ماهه برای مطالعه، بررسی و شناخت دقیق مسائل و مشکلات استان همدان با تلاش مؤثر و اقدام کارشناسی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی وجه تمایز همدان نسبت به سایر استان‌های کشور در عرصه سفرهای استانی است

به گفته استاندار همدان وجود فرصتی ۶ ماهه برای مطالعه، بررسی و شناخت دقیق مسائل و مشکلات استان همدان با تلاش مؤثر و اقدام کارشناسی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی وجه تمایز همدان نسبت به سایر استان‌های کشور در عرصه سفرهای استانی است چراکه در این مدت‌زمان بر مبنای یک بررسی دقیق و مطالعات علمی و کارشناسی، طرح‌های جامع و کاملی برای طرح در سفر رئیس‌جمهور تهیه، تدوین و پیش‌بینی‌شده است.

آمادگی همدان در میزبانی از رئیس جمهور| ۲۴۷ طرح و پروژه آماده پیشنهاد است

همچنین در این مدت طرح‌های عمرانی و اقتصادی مناسبی در استان همدان شناسایی و به نهاد ریاست جمهوری ارائه‌شده که این طرح‌ها با حضور کارشناسان بررسی و تک‌به‌تک پروژه‌ها مورد بازدید قرارگرفته و درنهایت در جلسه‌ای با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور طرح‌های پیشنهادی مورد ارزیابی قرارگرفته و پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و طرح‌های اقتصادی مؤثر و مفید برای استان مورد تائید و توجه قرارگرفته است.

بخش قابل‌توجهی از طرح‌های پیشنهادی برای ارائه در سفر رئیس‌جمهور، آن‌هایی هستند که سال‌ها بلاتکلیف و نیمه‌تمام رهاشده‌اند اما با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ادوار گذشته، این مهم به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است

بخش قابل‌توجهی از طرح‌های پیشنهادی برای ارائه در سفر رئیس‌جمهور، آن‌هایی هستند که سال‌ها بلاتکلیف و نیمه‌تمام رهاشده‌اند اما با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ادوار گذشته، این مهم به‌صورت جدی در دستور کار قرارگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در همین خصوص بابیان اینکه پروژه‌هایی به ارزش بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به نهاد ریاست جمهوری معرفی شد و در نشستی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا به جمع‌بندی رسیدیم، افزود: بیشترین پروژه‌های تعریف‌شده در حوزه راه و ترابری و راه‌آهن است.

فرزاد تیموری عنوان کرد: پروژه چهاربانده کردن جاده همدان-غارعلیصدر از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان همدان کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان کنارگذر غربی همدان را یکی دیگر از پروژه‌های تعریف‌شده برای سفر رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: در حوزه راه‌آهن نیز تکمیل پروژه راه‌آهن همدان-ملایر، ایستگاه راه‌آهن همدان و چهار خطه کردن راه دسترسی به این ایستگاه نیز تأمین اعتبارشده است.

آمادگی همدان در میزبانی از رئیس جمهور| ۲۴۷ طرح و پروژه آماده پیشنهاد است

تیموری عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده است که با بهره‌گیری از این اعتبارات، پروژه‌های ناتمامی همچون بیمارستان اکباتان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری نیز اعتبارات مناسبی برای توسعه دانشگاه‌ها، پارک علم و فناوری و مراکز آموزش عالی استان در نظر گرفته‌شده و در راستای تأمین و توسعه زیرساخت‌ها و مراکز آموزش‌وپرورش نیز اعتبارات مناسبی برای نوسازی و مباحث آموزشی و فرهنگی تعریف‌شده است.

وی گفت: تکمیل پروژه‌های عمرانی مرتبط با حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری، بنیاد مسکن، آب‌رسانی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل زندان‌ها نیز در سفر مدنظر خواهد بود.

پروژه آب‌رسانی بین حوضه‌ای همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ است

معاون امور عمرانی استانداری همدان با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به همدان به ۳۱ دستگاه و نهاد اجرایی استان اعتبارات مناسبی اختصاص داده می‌شود، گفت: پروژه آب‌رسانی بین حوضه‌ای همدان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ است و امیدواریم فاز نخست این طرح به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان ساخته می‌شود، گفت: نبود زمین از مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۸۰ هکتار به وسعت اراضی شهری همدان اضافه شد.

تیموری عنوان کرد: زمینه برای کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی و ساخت هشت هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به‌عنوان گام نخست اجرای این پروژه مهم در جریان سفر رئیس‌جمهور و پیش از آن فراهم‌شده است.

وی یادآور شد: کمیته‌های هماهنگی سفر رئیس‌جمهور به استان همدان از یک ماه پیش تشکیل و فعال‌شده و آمادگی کامل برای انجام سفر وجود دارد.

به هر حال از آنجایی که این هفته همدان مقصد سفر رئیس جمهور است، امیدواریم این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و پروژه‌های خوبی را به ثمر نشانده و ضمن تامین اعتبار شاهد بهره‌برداری سریع از آنها باشیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha