۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
 گره از کار شیلات باز می‌شود
به همت جهادکشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام؛

گره از کار شیلات باز می‌شود

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی شیلات را یکی از سرمایه‌های عظیم اقتصادی کشور دانست و گفت: با فعال شدن ظرفیت‌های موجود در این بخش مهجور و مغفول، فرصت‌های شغلی فراوانی ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی نژاد در حاشیه همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ که صبح امروز سه شنبه چهارم مردادماه برگزار شد، از شیلات و دیمزارها به عنوان دو بخش بزرگ مغفول مانده کشور نام برد و با قدردانی از همکاری و همت ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، از این ستاد خواست که در عرصه شیلات نیز به یاری بخش کشاورزی کشور بیاید.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به در اختیار بودن ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب کشور، تصریح کرد: ظرفیت‌های ثروت آفرینی و اشتغالزایی در بخش مهجور مانده شیلات، کمتر از دیمزارهای کشور نیست و امیدواریم که ستاد اجرایی فرمان امام در این عرصه نیز با وزارت جهاد کشاورزی همکاری کند.

ساداتی نژاد از توافق با ستاد اجرایی در این زمینه خبر داد و افزود: از فردا کار تهیه طرحی در این زمینه آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر فقط نیمی از محصولات شیلاتی ما از سواحل تامین می‌شود و این نشان می‌دهد که نتوانسته ایم از ظرفیت‌های موجود در این عرصه بهره ببریم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعال شدن ظرفیت‌های مغفول مانده شیلات می‌تواند سهم بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد. در همایش آغازین سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ که با حضور مخبر، معاون اول رئیس جمهور، ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، ربانی نماینده مقام معظم رهبری در وزارت جهاد کشاورزی، مهاجر معاون زراعی وزیر جهاد کشاورزی، نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام و جمعی از مسئولان و مجریان طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شد، سخنرانان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای اجرای این طرح در ۲ سال اخیر، برنامه‌های تدوین شده برای سال سوم اجرای طرح را تشریح کردند.

طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور با تکیه بر کشاورزی دانش بنیان از ۲ سال پیش تحت مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام آغاز شده و قرار است در سال سوم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم کشور را پوشش دهد.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha