۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
ادامه اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا (GBP/AUD) با واکنش بازار به آخرین داده های اقتصادی بریتانیا و استرالیا تغییر چندانی نداشته و با اینحال، احتمال اصلاح نرخ زیاد است.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا (GBP/AUD) با واکنش بازار به آخرین داده های اقتصادی بریتانیا و استرالیا تغییر چندانی نداشت. نرخ مبادله پوند به دلار استرالیا در ۱.۷۳۱۵ معامله می شود که حدود ۲.۸۰ درصد کمتر از بالاترین نقطه در ژوئن است.

نرخ جفت ارز GBP/AUD طی چند هفته گذشته پس از تغییر نرخ ارز توسط بانک مرکزی استرالیا در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. این بانک در سال جاری سه بار نرخ بهره را افزایش داده و تاکید کرده که به روند مبارزه با تورم فزاینده ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، به نظر می رسد که این اقدامات با افزایش نرخ وام مسکن در استرالیا تأثیر می گذارد. داده های منتشر شده نشان داد که نرخ وام مسکن در شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبن در ماه ژوئن به شدت کاهش یافته است. در واقع، سقوط سیدنی بدترین عملکرد طی بیش از ۲۰ سال گذشته بود. متأسفانه این احتمال وجود دارد که این وضعیت در ماه های آینده ادامه یابد.

قیمت پوند به دلار استرالیا نیز پس از داده‌های مهم اقتصادی هفته گذشته از بریتانیا کاهش یافت. این اعداد نشان می دهد که نرخ بیکاری در این کشور ۳.۷ درصد باقی مانده است که نشانه ای از عملکرد خوب بازار کار است. داده های اقتصادی بیشتر نشان داد که تورم به ۹.۴ درصد افزایش یافته که بالاترین سطح طی بیش از سه دهه گذشته است.

پیش بینی نرخ GBP/AUD

ادامه اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار| تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که نرخ مبادله پوند به دلار استرالیا طی چند روز گذشته در محدوده ای باریک و کم نوسان قرار داشته است. این جفت کمی پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه است. همچنین این نرخ به زیر خط صعودی نشان داده شده با آبی حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) به نقطه خنثی در ۵۰ حرکت کرده است.

بنابراین، این جفت احتمالاً طی چند روز آینده روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت. اگر این اتفاق رخ دهد، سطح کلید بعدی برای تماشا روی ۱.۷۲۰۰ خواهد بود که پایین ترین نقطه در سال جاری محسوب می شود. حرکت به بالای مقاومت ۱.۷۳۶۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم نوروزی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
      0 0
      لطفا مثل قبل از تحلیل های علی حیدری درباره فارکس استفاده کنید، شاید بتونیم یک تحلیلگر فارکس بشویم