۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
بسته بندی مناسب برای حمل هوایی بار چیست؟

بسته بندی مناسب برای حمل هوایی بار چیست؟

سالم رسیدن کالا به مقصد مهم ترین دغدغه ی مسافران و تاجران در فرایند ارسال بار است که مستلزم بسته بندی اصولی کالاهای ارسالی می باشد.

به گزارش بازار، سالم رسیدن کالا به مقصد مهم ترین دغدغه ی مسافران و تاجران در فرایند ارسال بار است که مستلزم بسته بندی اصولی کالاهای ارسالی می باشد. بسته بندی استاندارد و اصولی بار از مهم ترین نکات کلیدی در امر صادرات و واردات از طریق خطوط هوایی است. معمولا محموله های متنوعی به خارج از کشور از طریق هواپیما فرستاده می شود. این محموله ها گاهی شامل بارهای شخصی مسافری و گاهی شامل محصولات صنعتی و تجاری است.

مراحل بسته بندی فریت بار

۱. بسته بندی اولیه

همانطور که قبلا بیان کردیم در ارسال بار هوایی، نحوه بسته بندی بار هوایی بسیار مهم است. از این رو شرکت های فریت بار، پرسنل و افراد کارآزموده خود را با تمام لوازم حرفه ای برای بسته بندی بار هوایی به محل مورد نظر می فرستند تا تمامی کالا ها و لوازم شخصی مانند لباس، ظروف و چینی آلات شکستنی، کتاب و... را بسته بندی کنند.

۲. بسته بندی ثانویه

بسته بندی ثانویه شامل پالت بندی محموله یا ساخت جعبه های چوبی است. در این قسمت شرکت های حمل بار هوایی، تمام اقلام و کارتن های بسته بندی بار هوایی را برای افزایش امنیت بیشتر بار از نظر آسیب دیدگی و مفقود شدن پالت بندی می کند.

ابزارهای بسته بندی بار هوایی چیست؟

متداول ترین مواد مورد استفاده در بسته بندی بار هوایی شامل موارد کارتن، پلاستیک (معمولی و حباب‌دار)، پاکت، سِلِفون، مقوا، کاغذ، جعبه چوبی، یونولیتی و... است. وقتی که چیدن مرسولات شما به اتمام رسید می بایست درب آن را به خوبی بسته شود. چرا که ممکن است بسته شما در حین پروسه ارسال باز شود و و به محموله صدمه وارد کند. اغلب در بسته بندی از چسب های نواری پهن استفاده می شود. البته این چسب ها دارای کیفیت های مختلفی هستند و بعضی از آن ها که با قیمت پایین تر عرضه می شوند به خوبی روی بعضی از کارتن ها نمی چسبد. برترین چسب برای حمل و نقل های پستی و حمل و نقل های هوایی آب چسب است. البته بسیاری ترجیح می دهند که از چسب های نواری پهن استفاده کننده ولی آب چسب به صرفه ترین چسب است. افزون بر این قدرت چسبندگی آن بر روی کارتن ها پس از خشک شدن بسیار قوی است.

بسته بندی مواد فاسد شدنی برای حمل هوایی

بعضی از کالاها مانند میوه و یا مواد غذایی منجمد، دارو و یا نمونه های آزمایشگاهی احتیاج به بسته بندی خاص دارند. حفظ دمای مناسب جهت عدم فاسد شدن این گونه کالاها در حمل و نقل هوایی از اهمیت بسیاری برخوردار است. البته برخی از اینگونه مواد مانند نمونه های آزمایشگاهی را میبایست در بسته های یونولیتی که دارای یخ خشک و یا آیس ژل های مخصوص هستند ارسال کرد. همچنین نمونه های میوه نیز در ظروفی که دارای مقداری یخ برای حفظ دمای مناسب است بسته بندی می شوند.

کالاهای شکستنی برای ارسال بار هوایی چگونه بسته بندی می شود؟

برای هر نوع بار می توانید از بسته بندی های متفاوتی استفاده کنید. برای بارهای آسیب پذیر و شکستنی مانند ظروف شیشه ای و اشیایی ارزشمند مانند قاب عکس و مجسمه های تزیینی، بسته بندی هایی همچون جعبه های چوبی، کارتن های محکم، جعبه های پلاستیکی و یونولیت و همچنین پالت های بزرگ و کوچک مناسب تر هستند تا بار از آسیب دیدن در امان باشد.


نکاتی که برای بسته بندی بار باید در نظر بگیرید

  • کالاهای حجیم در بسته های مناسب قرار گیرند و یا با لایه فوم و نایلون حباب دار مورد محافظت قرار بگیرد.
  • ارسال صندوق چوبی به برخی کشورها مانند آمریکا، کانادا و استرالیا مستلزم سمپاشی با گواهی معتبر شرکت است که در این زمینه هم پرسنل شرکت قادر به انجام آن خواهند بود.
  • بسته بندی بار هوایی فریت باید به صورتی باشد که وسایل در داخل جعبه های بسته بندی تکان نخورند.
  • بسته بندی لوازم منزل باید با قیمت مناسب انجام شود تا برای درخواست کننده خدمات صرفه اقتصادی داشته باشد و در عین حال کاملا مطمئن، بهینه و مطابق محدودیت های حمل هوایی باشد.
  • کالاهایی که طبق قوانین بین المللی یاتا جزو دسته بندی کالای خطرناک قرار میگیرد طبق قوانین بین المللی بسته بندی شوند.
  • لوازم شکستنی در بسته های مناسب توسط نایلون های حباب دار و ضربه گیر بسته بندی و محافظت شود.
  • فضای داخل جعبه ها باید با مواد سبک و ضربه گیر پر شود تا مانع آسیب دیدن لوازم گردد.

نکته: این دسته از کالاهای خطرناک، کالایی هستند که حمل و نقل آنها به صورت هوایی، بطور کلی ممنوع است(مانند اکثر مهمات و مواد منفجره). همیشه مراقبت هایی خاص برای جلوگیری از پذیرش این قبیل از کالاها برای حمل هوایی وجود دارد. چرا که حمل بعضی از کالاهای خطرناک تحت هر شرایطی، با هواپیما ممنوع است.

در آخر

لوازم شخصی و اضافه بار مسافری، لوازم منزل، کالای خطرناک، کالای تجاری و تجهیزات صنعتی، آلات و ادوات موسیقی، موتورسیکلت، خودرو، آثار هنری و تابلو عمده‌ترین کالاهایی هستند که از کشور به صورت هوایی ارسال می ‌شوند. به طور کلی بسته بندی کالا در حمل و نقل هوایی به خارج از کشور، برای سهولت در جابجایی، ایمنی کالا همچنین سرعت در تخلیه و بارگیری کالا انجام می‌گیرد. بسته بندی کالا باید کارآمد، ارزان و سبک باشد، همچنین در برابر اتفاقات معمول در حمل و نقل، مقاوم بوده و کالا را از آسیب های احتمالی و زیان های مالی محافظت کند.

یک بسته بندی استاندارد بستگی به نوع کالای شما دارد. مطمئنا بسته بندی مواد غذایی فاسد شدنی متفاوت از بسته بندی کتاب، مبلمان منزل و یا کالاهای شکستنی شماست. در این زمینه بهتر است از متخصصان حمل و نقل هوایی مشورت بگیرید. شرکت بازرگانی بین المللی همراه دژ ایرانیان نیز با تجربه فریت بار به کانادا، استرالیا، آلمان، انگلیس و... یکی از ارائه دهندگان این خدمات فریت بار است. می توانید خدمات مختلف فریت بار را در وبسایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.hamrahdezh.com مشاهده کنید.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha