۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
ابرمسئله اقتصادی امروز تورم انتظاری است| دولت مراقب مشاوره های غلط باشد
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس:

ابرمسئله اقتصادی امروز تورم انتظاری است| دولت مراقب مشاوره های غلط باشد

زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، گفت: ابرمسئله اقتصادی امروز تورم انتظاری است لذا دولت مراقب مشاوره های غلط باشد.

به گزارش بازار، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به مسئولان و متولیات امور جانبازان و ایثارگران، گفت: درخواست می کنم از واژگانی که در شأن جانبازان نیست، پرهیز کنند. واژه معسر به اشتباه در ادبیات سرافرازان انقلاب اسلامی وارد شده که یکی از این موارد است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس اظهار کرد: در بند هـ تبصره ۱۲ دولت اجازه یافته تا از محل اعتبارات جدول ۷ به افراد مذکور که فاقد درآمد هستند به میزان حداقل حقوق کارکنان پرداخت کند اما آئین نامه و شیوه نامه اجرایی شأن این افراد را رعایت نکرده لذا ضرورت دارد بنیاد شهید در این امر تجدیدنظر کند و خدمات بیمه ای آنان نیز باید موردتوجه قرار گیرد زیرا وضعیت مناسبی ندارد.

وی در تذکری به تیم اقتصادی دولت، ادامه داد: سیاست انقباضی یا تلاش برای پیشگیری از رشد بی رویه پایه پولی و عدم استقراض از بانک مرکزی سیاست خوبی است اما علت ابرمسئله امروز یعنی تورم چیزی غیر از این مسائل است و آن تورم انتظاری است.

زنگنه تصریح کرد: براساس افکارسنجی مرکز پژوهش های مجلس نسبت به ۳ ماه گذشته میزان افرادی که تورم ۳ ماه گذشته را بدتر پیش بینی می کنند ۲۰ درصد افزایش یافته لذا اولین اقدام دولت باید بازگشت اعتماد عمومی و ایجاد ثبات روانی در جامعه باشد و دولت باید مراقبت کند مشاوران آدرس غلط ندهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش حقوق بازنشستگان یا پرداخت حداقلی از طرح رتبه بندی معلمان یا پرداخت مطالبات معلمین خارج از کشور و یا ارائه تسهیلات به دامداران می تواند هزینه باشد اما در برابر کاهش تورم و بهبود انتظارات تورمی جامعه در عوض می تواند بخش زیادی از هزینه های دولت را در حوزه تملک سرمایه ای و هزینه های جاری کاهش دهد که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha