۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
ادامه افزایش قیمت مس در بازار| آیا روند قیمت همچنان صعودی خواهد بود؟
تحلیل بازار فلزات؛

ادامه افزایش قیمت مس در بازار| آیا روند قیمت همچنان صعودی خواهد بود؟

قیمت معاملات آتی مس در «کامکس» برای سومین روز متوالی به ۳.۴۱ دلار افزایش یافت که ۱.۵۵ درصد نسبت به روز قبل در اروپا بالاتر است.

به گزارش بازار، قیمت‌های مس همچنان در مسیر افزایش باقی مانده که ناشی از واکنش بازار به کاهش قدرت دلار از یک سو و شایعاتی در خصوص محدودیت‌های عرضه بیشتر در بازار است. با این اوصاف، قیمت معاملات آتی مس در «کامکس» برای سومین روز متوالی به ۳.۴۱ دلار افزایش یافت که ۱.۵۵ درصد نسبت به روز قبل در اروپا بالاتر است.

شایان ذکر است که قیمت مس سه ماهه در بورس فلزات لندن نیز حدود ۱.۵ درصد افزایش یافته و گاوها به مرز ۷۶۰۰ دلار حمله ور شده اند. علاوه بر این، ارزشمندترین قرارداد ماه سپتامبر این فلز در بورس آتی شانگهای (SFE) با ۲.۱ درصد افزایش به ۵۸۳۵۰ یوان (۸۶۴۰.۸۶ دلار) در هر تن رسید.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) برای چهارمین روز متوالی کاهش یافته و زیان‌های روزانه را در حدود ۱۰۶.۴۰ افزایش می‌دهد. اخیراً، به نظر می رسد که افزایش بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده، ۲.۸ واحد پایه نزدیک به ۲.۷۹ درصد، به نفع دلار آمریکا در تثبیت زیان روزانه باشد. با این حال، داده‌های اقتصادی ملایم‌تر فدرال رزرو آمریکا و ترس از کند شدن رشد اقتصادی بر دلار آمریکا تأثیر گذاشته است.

از سوی دیگر، شرکت استخراج معادن چینی «ام‌ام‌جی» روز دوشنبه به نقل از رویترز اعلام کرد که فعالیت های مربوط به تولید مس خود را برای سال جاری به دنبال کاهش ۶۰ درصدی تولید به دلیل اعتراض طولانی مدت در معدن لاس بامباس در پرو، به حالت تعلیق درآورده است.

کاهش پیش‌بینی‌شده در روند کار بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان، یعنی پرو، منجر به ایجاد بی ثباتی روانی در میان معامله گرن بازار و در نتیجهخ افزایش قیمت شده است.

برعکس، ترس از رکود اقتصادی و ذخایر سنگین در چین، و همچنین ناتوانی این کشور در به دست آوردن مجدد کشش اقتصادی مد نظر خود، خریداران مس را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است. بلومبرگ اعلام کرد: کندی توسعه اقتصادی چین از طریق کاهش تقاضا برای کالاهای تولیدی کشورهای صنعتی در اروپا و شرق آسیا سرایت می‌کند و باعث خواهد شد آلمان به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، با کاهش رشد اقتصادی قابل توجهی مواجه شود.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha