۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
 احتمال سهمیه بندی گاز در اروپا

احتمال سهمیه بندی گاز در اروپا

نفت روز دوشنبه افزایش یافت زیرا انتظار میرود که کاهش عرضه گاز طبیعی روسیه به اروپا می تواند منجر به تغییر مصرف به نفت خام شود.

به گزارش بازار، بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴۵ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۱۰۵.۶۰ دلار در هر بشکه رسید که در پی افزایش ۱.۹ درصدی در روز گذشته بود.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در سپتامبر با ۳۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش، به ۹۷.۰۴ دلار در هر بشکه رسید که در روز دوشنبه ۲.۱ درصد افزایش یافت.

کاهش عرضه روسیه باعث می شود کشورها نتوانند به اهداف خود برای پر کردن مجدد ذخایر گاز طبیعی قبل از دوره تقاضای زمستانی دست یابند. #آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، با احتمال سهمیه بندی گاز به صنعت برای تامین مصرف شهروندان خود در ماه های زمستان مواجه است.

روسیه روز دوشنبه صادرات گاز خود به اروپا را محدودتر کرد و گازپروم اعلام کرد که عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان تنها به ۲۰ درصد از ظرفیت کاهش می یابد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان می‌گوید: «قیمت‌های بالاتر گاز، ناشی از فشار گاز روسیه، می‌تواند منجر به تغییر بیشتر مصرف از گاز به نفت خام و حمایت از قیمت نفت شود».

وی گفت: «اما کشمکش بین نگرانی‌ها در مورد تضعیف تقاضا به دلیل رکود اقتصادی در بحبوحه افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و ترس از خطر عرضه به دلیل درگیری طولانی‌مدت روسیه در اوکراین، احتمالاً برای مدتی ادامه خواهد داشت» و پیش بینی کرد که WTI در محدوده معاملاتی ۱۰۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده در پایان نشست خود در روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد.

شکاف بین برنت و WTI به سطوحی افزایش یافته است که از ژوئن ۲۰۱۹ مشاهده نشده است زیرا کاهش تقاضای بنزین در آمریکا بر نفت خام ایالات متحده تأثیر می گذارد در حالی که عرضه محدود از معیار نفتی بین المللی برنت حمایت می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha