۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
اتصال همه دستگاه‌های دولتی به سامانه دولت هوشمند
رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد اعلام کرد

اتصال همه دستگاه‌های دولتی به سامانه دولت هوشمند

تا پایان شهریور همه دستگاه‌های دولتی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل می‌شوند.

به گزارش بازار، امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: با هدف تسهیل شرایط و حذف کاغذ بازی‌های اداری طبق مصوبه دولت، همه دستگاه‌های دولتی موظف شده اند تا پایان شهریور به پنجره واحد دولت الکترونیکی متصل شوند.

سیاح با بیان اینکه از پارسال بیشتر دستگاه‌های دولتی به این سامانه وصل شدند و بیشتر دستگاه‌ها مجوز صادر می‌کنند، افزود: درگاه ملی مجوزهای کشور برای شفاف کردن شرایط صدور مجوز و تسهیل شرایط ایجاد شده تا مردم برای گرفتن مجوز فقط به این درگاه مراجعه کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر هم با بیان اینکه همه مجوزهای کسب و کار این سازمان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قابل دریافت است، گفت: از زمان راه اندازی سامانه درگاه ملی بالغ بر ۳۵۴ مورد درخواست صدور مجوز به این سامانه ارسال شده که از این تعداد حدود ۱۰ درصد از این مجوزها صادر شده است و مابقی استعلام‌های الکترونیکی نیز در حال انجام است.

سعید خرسندی با اشاره به اینکه همه مجوزهای ۱۸ گانه‌ای که سازمان بنادر صادر می‌کند، هم اکنون در پنجره واحد درگاه ملی دولت هوشمند قابل دسترس است، گفت: مهمترین مجوزهای این سازمان، مجوزهای مربوط به کارگزاران و امور مربوط به خدمات فنی مهندسی دریا و بنادر است.

خرسندی، تسهیل در دریافت خدمات دولتی، افزایش سرعت دسترسی و حذف امضاهای طلایی را از مهم‌ترین فرصت‌هایی دانست که به کمک فناوری اطلاعات در اختیار کاربران قرار گرفته است.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر در پایان نیز گفت: کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه www.mojavez.ir درخواست‌های خود را به همه دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی ارسال و مجوزها و خدمات مربوط را دریافت کنند.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha