۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴
احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی

قیمت نقره پس از عبور موفق از مقاومت ۱۸.۲۱۳ دلار، هفته جاری را با کندل های سبز آغاز کرده و با اینحال، قیمت همچنان در کانال نزولی به سر می برد.

به گزارش بازار، قیمت نقره پس از عبور موفق از مقاومت ۱۸.۲۱۳ دلار، هفته جاری را با کندل های سبز آغاز کرد. قیمت این فلز گرانبها اکنون در حالت تثبیت به سر می برد که ناشی از حرکت در یک روند نزولی پایدار است. این ساختار قیمت، پتانسیل یک حرکت نزولی را ایجاد می کند که در صورت تحقق نتیجه مورد انتظار، پیش بینی های نزولی قیمت نقره را به صحنه پیش بینی ما باز می گرداند.

پیش‌بینی‌های صعودی قیمت نقره در حال حاضر اعتبار خود را از دست داده اند؛ زیرا تلاش‌ها برای بازگرداندن این فلز صنعتی به مسیر صعودی، بنا به دلیل داده‌های ضعیف شاخص مدیران خرید (PMI) واحدهای تولیدی سراسر جهان ناموفق بوده اند.

فعالیت های تجاری در بخش تولید در ایالات متحده، منطقه یورو و بریتانیا همگی کمتر از حد انتظار بوده است.

همچنین داده‌های اقتصادی ناامیدکننده بریتانیا، بسیار پایین‌تر از مقدار مورد انتظار ۱۳ بوده است. وضعیت شیوع کرونا در چین و قرنطینه های متعاقب آن نیز بر قیمت نقره فشار وارد می کند.

محرک اساسی بعدی برای قیمت نقره، تصمیم فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره در روز چهارشنبه خواهد بود. بر اساس آخرین خبرها، توافق بر این است که کمیسیون بازار آزاد فدرال، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش دهد. اگر فدرال رزرو این نرخ را به ۱۰۰ واحد یا همان یک درصد افزایش دهد، می توان منتظر سقوط شدید قیمت نقره بود.

پیش بینی قیمت نقره

احتمال ریزش قیمت نقره زیاد است| قرار گرفتن قیمت در کانال نزولی

قیمت نقره در محدوده ای بین حمایت ۱۸.۳۱۹ دلار و مقاومت ۱۸.۹۳۵ دلار قرار دارد. همچنین یک مقاومت میانی در ۱۸.۵۵۳ دلار به چشم می خورد. شکستن سقف ۱۸.۹۳۵ مسیر را به سمت ۱۹.۴۶۳ باز می کند.

موانع اضافی به سمت شمال در نقاط ۲۰.۲۱۲ دلار (بالاترین حد قیمت در ۴ جولای) و ۲۰.۶۶۱ دلار (کمترین حد قیمت در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲) قرار دارند. اگر گاوها بتوانند از سقف ۲۰.۶۶۱ عبور کنند، ۲۱.۲۴۸ دلار در دسترس خواهد بود.

از سوی دیگر، کاهش به زیر مقاومت میانی ۱۸.۶۴۸دلار، حمایت ۱۸.۲۱۳ دلار را تحت فشار قرار می دهد. زیر این محدوده قیمت، ۱۷.۵۴۸ دلار (اوج قیمت ۱۸ می ۲۰۲۰) و ۱۶.۹۵۳ دلار (پایین ترین قیمت سطح ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰) اهداف نزولی اضافی را تشکیل می دهند که خرس ها قبل از دستیابی به ۱۶.۵۶۳ دلار با آنها روبرو خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha