۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
تقاضای سوخت متاثر از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

تقاضای سوخت متاثر از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

نفت در آغاز معاملات امروز دوشنبه کاهش یافت؛ کاهش قیمت نفت، رشدهای قبلی را معکوس کرد.

به گزارش بازار، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۴۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید که چهارمین روز کاهش متوالی بوده است.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در سپتامبر با ۶۵ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش به ۹۴.۰۵ دلار در هر بشکه رسید که برای چهارمین روز متوالی کاهش را نشان می دهد.

به گفته کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد شرکت Fujitomi Securities Co Ltd، سمت و سوی بازار احتمالاً در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر کاهش تقاضای جهانی سوخت در پی افزایش نرخ بهره و همچنین افزایش عرضه جهانی نفت در پی از سرگیری تولید نفت خام لیبی، نزولی خواهد ماند.

این در حالی است که قیمت‌های آتی نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده، زیرا معامله‌گران تلاش می‌کنند تا احتمالات افزایش بیشتر نرخ بهره را که می‌تواند فعالیت اقتصادی را محدود کند و در نتیجه از رشد تقاضای سوخت بکاهد را در برابر عرضه محدود ناشی از اختلالات در تجارت بشکه‌های روسیه به دلیل تحریم‌های غرب، هماهنگ کنند.

در بحبوحه درگیری اوکراین، مقامات فدرال رزرو آمریکا اشاره کردند که بانک مرکزی احتمالاً در نشست ۲۶ تا ۲۷ جولای خود، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش خواهد داد.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای در اوایل روز شنبه اعلام کرد، در سمت عرضه، شرکت ملی نفت لیبی (NOC) قصد دارد تولید خود را در دو هفته به ۱.۲ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha