۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
استارت نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن| عمر ناوگان بالا است
معاون مدیر کل ماشین آلات بنیاد مسکن خبر داد

استارت نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن| عمر ناوگان بالا است

دایی، معاون مدیر کل ماشین آلات بنیاد مسکن گفت: با اجرای مصوبه هیات دولت برای خرید ناوگان آواربرداری و ادوات تخصصی امروز ۷۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات مربوط به بازسازی ‌و ساخت مسکن به ۳۱ استان ارسال شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: امروز در مراسم شروع فرآیند نوسازی ناوگان ماشین آلات بنیاد مسکن که با حضور رئیس بنیاد مسکن انجام شد در مرحله اول ۷۱ دستگاه خریداری شده و به ۳۱ استان کشور ارسال شد.

پوریا دایی معاون مدیر کل ماشین آلات بنیاد مسکن در مراسم نوسازی ناوگان و ماشین‌آلات بنیاد مسکن و اعزام آن به ۳۱ استان کشور، گفت: با مصوبه هیات دولت ناوگان خانه سازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نو نوار شد و امروز و در مرحله اول اجرای این مصوبه، ۳۱ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۴ دستگاه لودر و ۱۶ دستگاه چکش هیدرولیکی که برای پروژه‌های روستایی و بازسازی از قبیل تخریب، آواربرداری بهره‌برداری شد.

دایی ادامه داد: در روستاهای دورافتاده که بخش خصوصی پروژه‌ها را قبول نمی‌کند، این ناوگان ارسال و در بلایای طبیعی و پروژه‌های ساخت مسکن در خدمت پیمانکار گذاشته می‌شود.

در صورت ادامه تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، در مرحله دوم خرید کامیون و ادوات تخصصی برای تخریب و آواربرداری ساختمان‌هایی که در زلزله و سیل آسیب دیده‌اند، انجام می‌شود

معاون مدیرکل ماشین‌آلات بنیاد مسکن با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان بنیاد مسکن بالاست و با اجرای هر دو فاز خرید ادوات و ماشین‌آلات، ماشین‌آلات خانه‌سازی بنیاد نو نوار می‌شود ادامه داد: در صورت ادامه تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، در مرحله دوم خرید کامیون و ادوات تخصصی برای تخریب و آواربرداری ساختمان‌هایی که در زلزله و سیل آسیب دیده‌اند، انجام می‌شود.

به گفته وی، تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی هیات دولت برای خرید ماشین‌آلات تصویب شده و ۳۵۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

در این مراسم که اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آن حضور داشت اعلام شد که با خریداری ماشین آلات جدید حدود ۱۸ درصد نوسازی در ناوگان بنیاد مسکن انجام شده است. در این مرحله ۳۱ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۴ دستگاه لودر و ۱۶ دستگاه چکش هیدرولیکی که توسط پولاد مصرفی خریداری شده برای پروژه های روستایی و بازسازی استان ها ارسال می شود.

بنا به گفته پوریا دایی -در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه ۳۴ دستگاه دیگر در ماه‌های آینده خریداری و به استان ها ارسال می شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha