۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
منطقه آزاد اروند نیازمند پرواز خارجی است| پیگیری پرواز دبی و استانبول
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

منطقه آزاد اروند نیازمند پرواز خارجی است| پیگیری پرواز دبی و استانبول

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: منطقه آزاد اروند به منظور توسعه اقتصاد و گردشگری نیازمند پرواز خارجی است.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی آبادان یکی از باقدمت‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در گذشته ایرلاین‌های بزرگ دنیا در آن پرواز داشته‌اند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی آبادان پرواز خارجی ندارد و این موضوع در حالی است که برقراری پرواز خارجی به مقاصد ترکیه و امارات متحده عربی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی و گردشگری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) نیازمند پرواز خارجی است، عنوان کرد: اتاق بازرگانی آبادان در خصوص برقراری پرواز آبادان-دبی و آبادان-استانبول پیگیری‌هایی انجام داد و با آژانس‌های هواپیمایی منطقه نیز نشست هم اندیشی برگزار کرد.

کردزنگنه ادامه داد: با توجه به اینکه هم اکنون متقاضی استفاده از مسیرهای خارجی برای فرودگاه بین‌المللی آبادان وجود دارد، به همین دلیل ضرورت دارد در سطح کلان نیز در این خصوص پیگیری شود.

وی با اشاره به ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان، توضیح داد: مقرر شده بود ترمینال جدید این فرودگاه برای پروازهای داخلی و همچنین ترمینال فعلی در اختیار پروازهای خارجی قرار بگیرد و اگر این امر محقق شود گامی مهم در راستای ارتقای هوانوردی منطقه برداشته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان ابراز امیدواری کرد: هر سرمایه‌گذاری که برای برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی آبادان اقدام کند به وی قول می‌دهم بار و مسافر را برای وی مهیا کنم.

کردزنگنه گفت: اتاق بازرگانی آبادان برای برقراری مقاصد دبی و استانبول از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان پیگیری‌های متعددی انجام داد زیرا اعتقاد داریم با این اقدام اقتصاد منطقه متحول می‌شود ولی انتظار می‌رود سازمان منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان در کنار اتاق بازرگانی قرار بگیرند و برای این موضوع مهم کمک کنند.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha