۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
افزایش بهای مواد غذایی در اروپا

افزایش بهای مواد غذایی در اروپا

خشکسالی بی سابقه سبب افزایش بهای مواد غذایی در اروپا شده است.

به گزارش بازار، خشکسالی شدید سبب افزایش بهای مواد غذایی در اروپا شده است.

یورو نیوز در گزارشی اعلام کرد: وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد از طرح کاهش ۸۰ تا ۳۰ سنتی بهای هر لیتر سوخت حمایت می‌کند. این بخشی از تدابیر دولت فرانسه برای مقابله با افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور است. ساکنین شهرهای زیادی به طور خاص در آلمان به تدابیر صرفه جویی در انرژی و از زمان آغاز جنگ در اوکراین روی آورده اند. این جنگ سبب افزایش بهای سوخت شده است. اما حتی تا پیش از آغاز جنگ در اوکراین تورم در منطقه یورو رکورد جدیدی را کسب کرده بود.

هم اکنون خشکسالی بی سابقه تولید محصولات کشاورزی را تحت تاثیر خود قرار داده است. این وضع بهای مواد غذایی را افزایش داده است. در پرتغال بهای کالاها هر ماه افزایش پیدا می‌کند و سود فروشندگان کمتر می‌شود.

یک فروشنده سبزی اهل پرتغال گفت: بهای پیاز افزایش یافته است، اما من همان بهای پیشین را از مشتریان دریافت می‌کنم. بهای لوبیای سبز به خاطر خشکسالی به شدت افزایش یافته است. بسیاری از مزارع خشک شده اند. برخی از مردم توانایی خرید ندارند. من همیشه به سخنان آن‌ها گوش فرا می‌دهم.

خبرنگار یورو نیوز در پایان افزود: تورم در پرتغال در ماه ژوئن به ۸.۷ درصد رسید. این بالاترین میزان تورم در دهه‌های اخیر است.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha