۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
افزایش ۵۰ درصدی خانوارهای اجاره نشین شهری در ۱۰ سال گذشته
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۵۰ درصدی خانوارهای اجاره نشین شهری در ۱۰ سال گذشته

گرگان - پورحاجت‌، عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت که بر اساس آمارهای رسمی تعداد خانوارهای شهری اجاره نشین طی ۱۰ سال گذشته در کشور بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

فرشید پورحاجت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: افزایش نرخ مسکن به تبعیت از تورم محسوس در اقتصاد کلان کشور و البته کمبود واحدهای مسکونی تولید شده نسبت به تقاضا سبب رشد قیمت‌ها در بازار خرید و فروش و رونق اجاره نشینی به ویژه در مناطق شهری شده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: براساس داده ها و اطلاعات موجود نرخ خانوارهای اجاره‌نشین مناطق شهری با رشد بیش از ۵۰ درصد روبرو بوده به نحوی که آمار مستاجران در مناطق شهری از ۲۵ درصد در سال ۱۳۹۵ به حدود ۳۹ درصد در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

وی افزود: به عقیده برخی کارشناسان و برآوردهای میدانی هشت میلیون خانوار اجاره نشین در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

پورحاجت بیان کرد: شرایط فعلی بازار و فاصله زیاد بین قیمت پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی و قیمت تمام شده هر مترمربع مسکن، رغبت انبوه سازان برای مشارکت در اجرای طرح جهش تولید مسکن را کاهش داده است.

عضو هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: رقمی در حدود ۴۵ میلیون ریال برای ساخت هر مترمربع واحد مسکونی از سوی دولت پیشنهاد شده که این عدد حتما باید بازنگری و قیمت های آن تعدیل شود.

وی گفت: رشد نرخ نهاده‌های دخیل در تولید مسکن، افزایش حقوق و دستمزد و رشد قیمت مصالح طی ماه‌های اخیر بازنگری در قراردادها را به امری بسیار ضروری تبدیل کرده زیرا با قراردادهای فعلی، ریسک سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار بالا است.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمددهقانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      افزایش 50درصدی در ده سال گذشته؟ افزایش صددرصدی تو همین شیش ماه گذشته ما داشتیم ݦگه شما تو این مملکت زندگی نمی کنین