۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹
تامین روزانه ۱۷۰ هزار متر مکعب آب با تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا
استاندار بوشهر در گفت‌وگو با بازار:

تامین روزانه ۱۷۰ هزار متر مکعب آب با تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از تامین روزانه ۱۷۰ هزار متر مکعب آب با تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا در استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از اقدامات مهم و شاخص استان بوشهر از زمان استقرار دولت سیزدهم، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

وی افزود: شاخص‌ترین فعالیت دولت جدید در این راستا ایجاد منطقه ویژه شمال استان بوشهر و احداث کارخانجات و واحدهای بزرگ تولیدی در این منطقه است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: منطقه ویژه شمال استان بوشهر در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شمال استان بوشهر اجرایی می‌شود که برآورد می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: در صورت تکمیل منطقه ویژه شمال استان بوشهر، صنایع پایین دستی پتروشیمی و طرح‌های حوزه نفت و گاز اجرایی می‌شود و پیش‌بینی اشتغال چند هزار نفر در این منطقه می‌شود.

اجرای همزمان چند طرح آب‌شیرین کن در استان بوشهر

استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه و ایجاد طرح‌های آب‌شیرین کن از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان است افزود: از زمان استقرار دولت، طرح‌های آب شیرین کن که بدلیل کمبود منابع مالی، روند کندی داشتند فعال شده‌اند و در کمتر از ۸ ماه، بخشی از آب شیرین کن ها وارد مدار شده‌اند.

محمدی‌زاده گفت: اکنون ۱۰ هزار متر مکعب از آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر و همچنین ۷ هزار متر مکعب آب شیرین کن وحدتیه وارد مدار شده‌اند و بخشی از کمبود آب استان را جبران کرده است.

وی تصریح کرد: کلنگ زنی آب شیرین کن ۷۰ هزار متر مکعبی نیروگاه اتمی بوشهر نیز از طرح‌هایی است که در دولت سیزدهم انجام شده است.

محمدی‌زاده گفت: در صورت تکمیل تمام پروژه‌های آب شیرین کن در استان، روزانه بیش از ۱۷۰ هزار متر مکعب به ظرفیت تولید آب استان افزوده شده و وابستگی آب استان به استان‌های همجوار کاهش می‌یابد.

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر طی ۴ سال

وی از اجرای طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر خبر داد و افزود: مقرر شده طی ۴ سال تعداد ۴۰ هزار واحد مسکونی در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر احداث و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: تاکنون و در حالی که چند ماه از آغاز طرح می‌گذرد، ۱۱ هزار واحد مسکونی در مرحله واگذاری زمین و اجرا و پرداخت تسهیلات قرار دارند و در دو سال نخست دولت سیزدهم ۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و به مردم واگذار می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: با اجرای کامل طرح جهش تولید مسکن در استان بوشهر، ۴۰ هزار خانوار معادل حدود ۱۵۰ هزار نفر از مسکن برخوردار خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha