۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷
سال آینده نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت| رانت و فساد در واردات برنج عامل نوسان قیمت
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با بازار:

سال آینده نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت| رانت و فساد در واردات برنج عامل نوسان قیمت

محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه در موضوع واردات برنج هم شاهد، رانت و فساد و هم سوءمدیریت هستیم.

محمدجواد عسگری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با بیان اینکه نیاز سالیانه کشور به محصول برنج ۳.۲ میلیون تن است، بیان کرد: از این رو ما نزدیک به دو میلیون تن برنج در داخل تولید کرده و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی اظهارکرد: متاسفانه در موضوع واردات برنج هم شاهد رانت و فساد و هم سوء مدیریت هستیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، ما وزارت جهادکشاورزی را مکلف کردیم تا در سه استان شمالی نظیر گلستان، گیلان و مازندران بررسی در راستای تامین کلیه برنج مورد نیاز کشور انجام دهد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: براساس یک برنامه یک ساله تاکید داشتیم که مشکلات اراضی که باید زهکشی می شده برطرف و اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند تا صفر تا صد نیاز کشور به برنج را این سه استان تامین کنند.

عسگری ادامه داد: خوشبختانه در این بخش هم زمین و هم آب وجود دارد و کشاورزان هم آمادگی لازم را برای تولید برنج دارند. از این رو اقدامات در این بخش آغاز شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای زه کشی اختصاص داده شده است، بیان کرد: اقدامات در این بخش عملیاتی شده و ماهیانه ما از مسئولین گزارش کار دریافت می کنیم.

عسگری با اشاره به رانت و فساد در بخش واردات برنج به کشور بیان کرد: متاسفانه این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده و نوسانات قیمت ها در عرضه برنج به شدت مشهود است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: این کمیسیون در زمینه تولید برنج و موضوع افزایش قیمت آن دو هفته یک بار جلسه ای را باحضور مسئولین برگزار می کند تا نقایص قانونی در این بخش برطرف شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: با این حال وزارت جهادکشاورزی فعالیت های خود را در این بخش بیشتر کرده و موضوع زه کشی اراضی آغاز شده است. پیش بینی ما این است ما برای سال آینده نیازی به واردات برنج نخواهیم داشت و در این راستا نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

عسگری تاکید کرد: اگر این مهم اتفاق بیافتد، ما خرید تضمینی گندم را لحاظ خواهیم کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیش بینی ما برای سال آینده این است که قیمت برنج تثبیت خواهد شد و واردات برنج ممنوع شود.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
      5 0
      چون اینقدر گران میشه کسی نمیتونه
    • مجید IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      یه مشت دزد راده با همراهی رسانه برنج هاشمی رو رسوندن به ۱۲۰ حالا مردم میرن برنج پاکستانی میخرن ۲۰الی۳۰ برنج ایرانی هم قابل صارات نیست خدا رو شکر نوع طبخ برای خارجیها امکان پذیر نیست چ
    • ایرانی فقیر وگرسنه IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      چرا واردات نباشد اتفاقا باید این قدر برنج وارد بشه که هر کیلو به کمتر از ده هزارتومان برسه اگر واقعا دولت به فکر مردم باشه که نیست