۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
پروژه‌های نیمه‌کاره همدان چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور| زیرساخت‌های اشتغال مهیا شود
بازار گزارش می‌دهد؛

پروژه‌های نیمه‌کاره همدان چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور| زیرساخت‌های اشتغال مهیا شود

همدان - پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی استان همدان که سال‌ها از کمبود اعتبار خاک می‌خورند چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور به این استان برای تکمیل شدن هستند تا روی خوش افتتاح را ببینند.

بازار؛ گروه استان‌ها: سفر به استان‌های مختلف کشور و آشنایی با مشکلات هر منطقه از نزدیک و دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بوده که با جدیت اجرایی شده است.

سفرهای استانی رئیس‌جمهور هرچند عنوان سفر بر خود دارد اما از جنس سفر تفریحی و توریستی نیست و سفرهایی کاری برای استفاده حداکثری از فرصت خدمت در راستای حل مشکلات مردم است.

از سوی دیگر آشنایی نزدیک با شرایط و مسائل استان‌ها برای تصمیم‌گیری‌های بهتر، افزایش تسلط دولت بر مسائل اساسی هر استان و مطالبات مردم آن و حرکت در مسیر تمرکززدایی امورِ کشور از دیگر فواید سفرهای استانی است.

مهم‌ترین مشکلات استان همدان جدای از استان‌های دیگر نیست و اکثر مشکلات مردم در هر نقطه از کشور باهم مشترک و روشن است که حل چنین مشکلاتی نیازمند عزم ملی است

دقیق که می‌شویم مهم‌ترین مشکلات استان همدان جدای از استان‌های دیگر نیست و اکثر مشکلات مردم در هر نقطه از کشور باهم مشترک و روشن است که حل چنین مشکلاتی نیازمند عزم ملی است اما برخی مشکلات مختص استان همدان است و سال‌هاست حل‌نشده باقی‌مانده و متأسفانه علیرغم تبلیغ مسئولان در دولت‌های گذشته مبنی بر اینکه تمامی زیرساخت‌ها در استان همدان فراهم است، این مشکلات در حوزه‌های زیرساختی قرار دارند.

مشکل آب، راه‌ها، راه‌آهن، مخابرات، برق صنایع، گاز کشی‌های جدید، فرودگاه، جمعیت و مهاجرت ازجمله این مباحث زیرساختی هستند که رفع آن‌ها پیش‌نیاز دستیابی به توسعه است که امید است در سفر استانی به آن‌ها توجه شود.

هیئت دولت و رئیس‌جمهور پنج‌شنبه و در پایان هفته جاری به استان همدان سفر خواهند کرد به‌طوری‌که در این سفر، وزرا در شهرستان‌ها حضور خواهند یافت و به مشکلات مردم و شهرستان‌ها رسیدگی می‌کنند.

گفتگو با مطلعین وضعیت شهرستان‌ها برای رسیدن به پاسخ سؤالی مبنی بر اینکه مشکلات چیست و چه اقداماتی باید در این سفر موردتوجه باشد ما را پای صحبت‌های نمایندگان مردم در مجلس نشاند.

تأمین آب همدان نیازمند کار شبانه‌روزی است تا تنش آبی مرتفع شود
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پروژه‌های عمرانی که نیازمند توجه رئیس‌جمهور در سفر به همدان است، گفت: توقف اجرای پروژه کنارگذر غربی که باعث معضل ترافیک داخل شهر شده نیازمند توجه است ضمن اینکه تأمین آب همدان نیازمند کار شبانه‌روزی است تا تنش آبی مرتفع شود.

پروژه‌های نیمه‌کاره همدان چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور| زیرساخت‌های اشتغال مهیا شود

احمد حسین فلاحی بابیان اینکه پست‌های برق همدان بیش از ظرفیت کار می‌کنند و باید فکری به حال آن‌ها شود، عنوان کرد: راه ارتباطی همدان به غار علیصدر نیازمند توجه است چراکه تردد در این جاده که شهرهای همدان، بهار، کبودرآهنگ و گل‌تپه را شامل می‌شود به علت نامناسب بودن آن تلفات رانندگی چشمگیر است.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های مواصلاتی سمت ارزانفود و ابرو مشکلاتی دارند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود همچنین برخی پروژه‌های استان ناقص مانده که تکمیل آن‌ها نیاز به اعتبار دارد، عنوان کرد: در دانشگاه‌های همدان پردیس دختران کد تخریب خورده و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

فلاحی با تاکید بر اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده انتظار بازدید رئیس جمهور از این واحدها را دارند، گفت: امیدواریم آنچه به صلاح مردم و استان است در این سفر اتفاق بیفتد.

تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام ردیف اعتباری می‌گیرند که اولویت در تکمیل پروژه‌هایی است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان اینکه در جریان سفر هیئت دولت و رئیس‌جمهور به استان همدان تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام ردیف اعتباری می‌گیرند که اولویت در تکمیل پروژه‌هایی است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: جذب اعتبار برای پروژه‌هایی ناتمام شهرستان ملایر مدنظر است.

هادی بیگی نژاد افزود: اتمام راه‌های ملایر از جمله راه‌ آورزمان به ملایر، تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی، راه‌اندازی دانشکده فنی مهندسی و خوابگاه دانشگاه خوارزمی در این سفر موردتوجه است.

وی با اشاره به اینکه چند استخر ناتمام در ملایر وجود دارد که به دنبال جذب اعتبار برای آن‌ها نیز هستیم، عنوان کرد: پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف نظیر بهداشت، گردشگری و مسکن اولویت‌بندی شده‌ و سعی بر آن است برای تمام پروژه‌های نیمه‌تمام ردیف اعتباری در نظر گرفته شود.

بیگی نژاد با یادآوری اینکه در حوزه کشاورزی نیز مواردی نظیر طرح «آبخیز تا جالیز» مهم است و قرار است چند پروژه از آن در شهرستان ملایر اجرا شود؛ در خصوص طرح آبخیز تا جالیز عنوان کرد: در یک منطقه‌ای از مرمت قنات و آبخیزداری کار آغاز می‌شود تا به آبیاری نوین مزارع برسد که اصطلاح آبخیز تا جالیز را دارد و قرار است سه پروژه برای شهرستان ملایر در این حوزه تعریف شود.

وی بابیان اینکه پیگیری «جهان کوچک» ملایر نیز مدنظراست ضمن اینکه این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: «جهان کوچک» ملایر از ویترین‌های آینده این شهرستان خواهد بود که بسیاری از نمادهای گردشگری دنیا در آن جمع‌ شده و مجموعه‌ای از آثار قدیمی کشور از حافظیه تا نماد برج ایفل و دیگر نمادهای کشورهای مختلف را در یکجا می‌بینیم.

پروژه‌های نیمه‌کاره همدان چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور| زیرساخت‌های اشتغال مهیا شود

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه‌آهن همدان- ملایر یکی از پروژه‌های مهم مطرح‌شده در سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به استان همدان است که سال گذشته ردیف بودجه مستقل گرفته و در این سفر مطرح و به‌صورت ویژه موردتوجه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه افزود: اجرای پروژه خط ریلی همدان - ملایر در سال ۱۳۹۷ و با طول ۷۵ کیلومتر به‌منظور گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به‌ویژه زائران عتبات عالیات آغازشده است.

راه‌آهن همدان- ملایر در دو قطعه در حال احداث است که قطعه نخست آن از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و با عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریر، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و در ادامه با عبور از کرمانشاه به مرز خسروی متصل می‌شود

وی گفت: راه‌آهن همدان- ملایر در دو قطعه در حال احداث است که قطعه نخست آن از ایستگاه راه‌آهن همدان آغاز و با عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریر، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی و در ادامه با عبور از کرمانشاه به مرز خسروی متصل می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه کشاورزی نیز سه پروژه مرمت و لایروبی قنوات، آبیاری نوین و طرح فراز این شهرستان در ردیف طرح‌های سفر هیئت دولت به استان همدان قرارگرفته است.

حجت‌الاسلام آزادیخواه اتمام چهار بانده ملایر- توره، چهار بانده ملایر- آورزمان- نهاوند، چهار بانده ملایر- خنداب و سه پروژه ملی دانشگاه ملایر را از دیگر پروژه‌های مطرح‌شده در سفر رئیس‌جمهور به استان همدان عنوان کرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه نخستین رهاورد سفر رئیس‌جمهور به استان همدان ارتباط رودررو با مردم و مشاهده مشکلات از نزدیک برای حل سریع‌تر آن است، گفت: میانگین عمر پروژه‌های نیمه‌تمام در اسدآباد به ۱۵ سال می‌رسد که برخی از آن‌ها ۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سال‌هاست که باقی‌مانده‌اند.

زیرساخت‌های اشتغال در شهرستان اسدآباد فراهم نیست
کیومرث سرمدی با تأکید بر لزوم حل مشکل بیکاری گفت: زیرساخت‌های اشتغال در شهرستان اسدآباد فراهم نیست اما با ایجاد یک یا دو ابر پروژه می‌توان اشتغال را مهیا کرد.

پروژه‌های نیمه‌کاره همدان چشم‌انتظار سفر رئیس‌جمهور| زیرساخت‌های اشتغال مهیا شود

وی بابیان اینکه اسدآباد قطب کشاورزی است و به‌عنوان مرکز حمل‌ونقل کشور نیز مطرح است، گفت: ۶ هزار ماشین سنگین در اسدآباد وجود دارد که می‌توان کارخانه مرتبط با حمل‌ونقل مانند لاستیک‌سازی را در اسدآباد ایجاد کرد.

سرمدی با تأکید بر اینکه تنش آبی نیز از دیگر مشکلات این شهرستان است، عنوان کرد: بیشتر روستاهای اسدآباد مشکل کم‌آبی دارند و با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و شهر اسدآباد نیز همانند اکثر نقاط استان مشکل آب دارد.

وی در خصوص تعیین تکلیف کارخانه ذوب‌آهن در این سفر نیز گفت: برای کارخانه ذوب‌آهن اسدآباد که ۱۵ سال رهاشده سرمایه‌گذار خصوصی جذب کردیم.

تکمیل سد «گرین» نهاوند با توجه به بحران آب در کشور بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف می‌کند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های مهم نهاوند تکمیل سد «گرین» است، گفت: تکمیل این پروژه با توجه به بحران آب در کشور بسیاری از مشکلات منطقه را برطرف می‌کند.

علیرضا شهبازی بابیان اینکه برای تأمین بخش مهمی از اعتبار موردنیاز پروژه مجوزهای لازم را از طریق ماده ۵۶ دریافت کرده‌ایم، اما برای تکمیل هرچه سریع‌تر سد به همراهی و حمایت بیشتر مسئولان نیاز است، گفت: بتونی کردن نهرهای کشاورزی از مطالبات کشاورزان است.

وی بابیان اینکه این طرح می‌تواند آثار تنش کم‌آبی را کاهش دهد، اظهار کرد: نهرهای موجود در مزارع درجه ۲ و ۳ هستند و درگذشته با اعتبارات قطره‌چکانی اقداماتی روی آن‌ها صورت گرفته اما به دلیل استاندارد نبودن باعث هدر رفت آب می‌شوند.

وی ساماندهی جاده‌های نهاوند را از مطالبات دیگر مردم عنوان کرد و گفت: جاده‌های نهاوند ازجمله محورهای پرتردد استان به‌ویژه در ایام اربعین است که به‌منظور امنیت زائران باید ساماندهی لازم روی آن‌ها صورت گرفته و در تکمیل چهاربانده شدن آن‌ها تسریع شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در حال حاضر در بخش بهداشت و درمان شهرستان وجود دارد مربوط به بیمارستان شهید قدوسی است که این مرکز در زمان افتتاح ناقص تحویل داده‌شده و به همین دلیل در حال حاضر مشکلاتی دارد و باعث نارضایتی مردم شده است.

شهبازی افزود: این بیمارستان درزمینهٔ تجهیزات لازم دارای کمبود است و در برخی موارد باعث شده که مردم برای انجام امور درمانی خود به شهرهای اطراف بروند.

گفتگو با نمایندگان مردم در مجلس برخی مطالبات و خواسته‌ها را مطرح کرد اما آنچه مسلم است محور فعالیت‌های دولت سیزدهم بر مردمی شدن امور قرار دارد و به همین دلیل ارتباط با مردم در این دولت اهمیت خاصی داشته و در سفرهای استانی نیز این ارتباط دنبال شده است.

استان همدان بعد از سفر رئیس‌جمهور می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد و پویاتر و بانشاط بیشتر مصوبات سفر را پیگیری و اجرایی کند که لازمه آن توجه به خواست مردم در تصمیم‌گیری و تبدیل آن به مصوبه برای پیگیری و اجرا است.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha