۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
کاهش فعالیت های تجاری ایالات متحده پس از ۲ سال

کاهش فعالیت های تجاری ایالات متحده پس از ۲ سال

فعالیت های تجاری ایالات متحده در ماه جولای برای اولین بار در ۲ سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش بازار، فعالیت های تجاری ایالات متحده در ماه جولای برای اولین بار در ۲ سال گذشته کاهش یافت. PMI بخش های تولیدی و خدماتی ایالات متحده ۴.۸ واحد کاهش یافته و بر نگرانی های رکود اقتصادی افزوده است. فعالیت های تجاری ایالات متحده در ماه جولای برای اولین بار طی بیشتر از دو سال کاهش یافت و تولید کنندگان و بخش خدمات با خبر از تقاضای ضعیف به شدت نگرانی های رکود اضافه کردند.

به گفته یک اقتصاددان ارشد تجاری: داده‌های اولیه PMI برای ماه جولای حاکی از وخامت نگران‌کننده در این اقتصاد است. تولید متوقف شده و بازگشت بخش خدمات پس از همه‌گیری معکوس شده است، در حالی که تقاضای متوقف شده با افزایش هزینه زندگی، نرخ‌های بهره بالاتر و تیرگی رو به رشد در مورد چشم‌انداز اقتصادی غلبه کرده است. نتایج مشابهی هم در اروپا مشاهده شده است. شاخص فعالیت این گروه در منطقه یورو برای اولین بار از اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش غیر منتظره ای داشت. وضعیت تولید تولیدکنندگان بدتر شد، در حالی که رشد در بخش خدمات تقریبا متوقف شد. این انقباض ایالات متحده به دلیل کاهش شدید در فعالیت بخش خدمات بود.

شاخص خدمات این گروه به ۴۷ کاهش یافت، که پایین‌ترین نقطه از ماه می ۲۰۲۰ است. به استثنای همه‌گیری، رقم ماه جولای ضعیف‌ترین رقم در رکوردهای سال ۲۰۰۹ بود. با این وجود، شرکت‌ها با سرعت ثابتی به افزایش اشتغال ادامه دادند. در همین حال، شاخص تولید این گروه در ماه جولای تا کمترین میزان در دو سال گذشته یعنی ۵۲.۳ کاهش یافت. سفارش های جدید برای دومین ماه و رشد اشتغال کاهش یافت. سفارش های صادراتی نیز با دلار قوی تر و اثر منفی جهانی بر تقاضای خارجی کاهش یافت. شاخص های تورم تا حدودی در این ماه کاهش یافت، اگرچه بسیار بالا هستند. پیش بینی های شرکت ها برای آینده نیز بدتر شد و به پایین ترین سطح از سال ۲۰۲۰ سقوط کرد، در حالی که تقاضا و تورم ضعیف تر تأثیرگذار بود. در حالی که شاخص‌های اشتغال حاکی از رشد پیوسته در ماه جولای بود، این گزارش گفت که شرکت‌های بیشتری به برنامه‌های کاهش هزینه‌ها و کاهش تعداد کارکنان اشاره کردند.

کد خبر: ۱۶۳٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha