۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
دولت هر چه سریعتر درباره مستمری بازنشستگان تصمیم بگیرد
رییس مجلس شورای اسلامی:

دولت هر چه سریعتر درباره مستمری بازنشستگان تصمیم بگیرد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظر هیات تطبیق مجلس درباره تعیین حداقل مستمری بازنشستگان گفت: دولت هر چه سریعتر ایراد قانونی را رفع و تصمیم لازم را اتخاذ کند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان تصریح کرد: مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز، قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیئت تطبیق مجلس درباره «تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱»، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha