۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۱
کمبود یک میلیون مسکن در پایتخت| آرزوی مسکن دار شدن تهرانی ها ۶۶ سال است
شهردار تهران اعلام کرد

کمبود یک میلیون مسکن در پایتخت| آرزوی مسکن دار شدن تهرانی ها ۶۶ سال است

زاکانی، شهردار تهران با تاکید بر اینکه تهران با بی مسئولیتی سال های قبل با کمبود یک میلیون واحد مسکونی مواجه است گفت: آرزوی مسکن دار شدن ۶۶ سال است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علیرضا زاکانی در آیین آغاز عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران با تاکید بر اینکه شعار و سیاست ما این است که نگذاریم حسرت خانه‌دار شدن در دل جوانان تهرانی باقی بماند گفت: متاسفانه بی مسئولیتی سال های قبل در بخش مسکن باعث شد تا امروز با کمبود یک میلیون واحد مسکونی مواجه شویم و امروز عمده مردم تهران اجاره نشین باشند.

وی با اشاره به اینکه پیمان کردیم که مسئولیت‌پذیر باشیم و به آنچه که مورد مسئولیت ما است، توجه کنیم ادامه داد: نگاه غلطی در گذشته وجود داشته و متاسفانه در بخش‌هایی هم این نگاه رسوخ کرده مبنی بر اینکه مسئولان کاری به نیاز مردم ندارند و خودشان را در کنار مردم نمی‌دیدند.

زاکانی ادامه داد: به هر حال بی‌توجهی به بحث تامین مسکن در سال‌های گذشته، باعث افزایش اجاره‌نشینی شده و اجاره‌نشین‌ها ناچارا ۶۵ درصد حقوق خود را به هزینه‌های اجاره و مسکن اختصاص می دهند و این عدد نسبت به درآمدها بالا است.

امروز آرزوی مسکن دار شدن مردم در تهران قریب به ۶۶ سال است که این زمان حاصل تفکر غلط و بی مسئولیتی در گذشته بوده است

شهردار تهران خاطر نشان کرد: امروز آرزوی مسکن دار شدن مردم در تهران قریب به ۶۶ سال است که این زمان حاصل تفکر غلط و بی مسئولیتی در گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه به برکت دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور این مسیر تغییر کرده و ریل‌گذاری جدید ایجاد شده است تاکید کرد: ما مسیری را انتخاب کرده‌ایم که نسبت به رفع نیاز مسکن مردم بی‌مسئولیت نباشیم.

زاکانی ادامه داد: در کنار دولت انقلابی، مسیری را انتخاب کردیم که نسبت به نیاز مردم بی مسئولیت نباشیم. در این راستا با یک حرکت جهادی ساخت سالانه ١٨٠ هزار واحد مسکونی را با تشکیل قرارگاه ساخت مسکن آغاز کرده ایم که از این تعداد، ساخت ١٠ هزار واحد در تهران با همکاری بنیاد مسکن به اجرا می‌رسد و در روند اجرای این پروژه از قانون جهش تولید مسکن به بهترین نحو استفاده می‌کنیم. این عمل ما باعث شد تا خلاء بی توجهی و بی مسئولیتی گذشته را فراموش کنیم.

وی در خصوص ساخت شش هزار واحد مسکونی آغاز شده گفت: به زودی چهار هزار واحد مسکونی باقی مانده را شروع می‌کنیم و در تلاش هستیم که با قدرت به بخش مسکن ورود کنیم چرا که به تهیه دو بسته مسکن تملکی و اجاره‌ای در تهران اقدام کرده‌ایم تا به سرعت بتوانیم در بافت فرسوده طرح‌های تعریف شده را به اجرا برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه کاهش فاصله شمال و جنوب تهران را در دستور کار داریم و سیاست ما توجه به مناطق مستعد جنوب تهران مانند منطقه ١٨ است ادامه داد: رویکرد کمیسیون ماده پنج تغییر کرده است و این کمیسیون نه تنها به تکالیف قانونی خود توجه می کند، بلکه یک رویکرد جدی جدیدی را آغاز کرده و طرح های کالبدی موضوعی را شهر تهران دنبال می کند.

در این مراسم اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن نیز گفت که قرار شده بود که خرداد ماه امسال ساخت هفت هزار واحد مسکونی باقی مانده آغاز شود اما به تاخیر خورد و ما از تاخیر ایجاد شده ناراحت بودیم اما به سرعت ساخت سه هزار واحد مسکونی در منطقه ١٨ را بنیاد مسکن آغاز کرد و چهار هزار واحد مسکونی دیگر هم در قالب پروژه‌های دیگر به اجرا می‌رسد.
بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پروژه ۲۰۰۰ واحدی با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران ساخته خواهد شد.

در فاز اول این پروژه ۸۰۰ واحد با زیربنای مفید ۶۵ هزار مترمربع، حجم سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی طی ۳۶ ماه ساخته خواهد شد. در فاز دوم ۱۲۰۰ واحد مسکونی با سرمایه گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد. ۴۰ درصد از منابع مالی اجرای پروژه را شهرداری و ۶۰ درصد را بنیاد مسکن تامین خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۳٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha