مصوبات بهبود تجارت و فضای کسب‌وکار، نیازمند ضمانت اجرایی قوی است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

مصوبات بهبود تجارت و فضای کسب‌وکار، نیازمند ضمانت اجرایی قوی است

عموری، رئیس اتاق اهواز با اشاره به عزم دولت برای بهبود محیط کسب‌وکار و توسعه روابط تجاری به‌خصوص با کشورهای همسایه، می‌گوید: اجرایی شدن مصوبات مرتبط با این حوزه‌های نیازمند ضمانت اجرایی است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، شهلا عموری رئیس اتاق اهواز با تأکید بر ضرورت رسیدگی هرچه فوری به زیرساخت‌های تجاری مرزها گفت: اجرایی شدن مصوبات مربوط به بهبود تجارت و همچنین فضای کسب‌وکار نیازمند ضمانت اجرایی است.

شهلا عموری در دومین گردهمایی مشترک مسئولان و دبیران دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در اتاق کرج، اظهار کرد: رئیس‌جمهور بر توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه تأکیدات زیادی داشته اما این در حالی است که زیرساخت‌های موردنیاز در مرزها ازجمله مرزهای استان خوزستان نیازمند رسیدگی و ساماندهی فوری است.

وی ادامه داد: مدیریت واحد در مرزهای خوزستان طی سال‌های اخیر به‌عنوان یک مطالبه جدی فعالان اقتصادی استان، تاکنون به‌طور کامل محقق نشده است و این موضوع مانعی برای توسعه مراودات تجاری بین ایران و عراق محسوب می‌شود.

عموری یادآور شد: زیرساخت‌های موجود در مرزهای استان خوزستان از ۱۵ سال پیش تاکنون توسعه و بهسازی چندانی نداشته‌اند و دولت در این زمینه باید برنامه‌ریزی و اقدامات جدی را در دستور کار قرار دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بسیج از ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال مطالبات و خواسته‌های به‌حق بخش خصوصی به بدنه حاکمیت کشور است گفت: بخش خصوصی برای رفع مشکلات نیز راهکارهایی دارد که با همکاری مشترک، این مشکلات قطعاً کاهش خواهند یافت.

عموری تصریح کرد: عملیاتی شدن راهکارهای رفع موانع از محیط کسب‌وکار نیازمند ضمانت‌های اجرایی قدرتمند و کاربردی است؛ لذا بسیج در این عرصه نیز می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با تأکید بر اینکه در استان‌های مختلف مصوبات و تصمیم‌گیری‌هایی متعددی برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی ابلاغ و صادر می‌شود گفت: اجرای مصوبات مربوط به بخش خصوصی باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشد تا فعال اقتصادی به‌صورت توانمند در عرصه کسب‌وکار حضور پیدا کند.

رئیس اتاق اهواز یادآور شد: در استان خوزستان علاوه بر اتاق اهواز، اتاق‌های آبادان و خرمشهر نیز فعالیت دارند که ظرفیت مناسبی برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای عربی منطقه هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهاد می‌شود که میز تجارت با کشورهای عربی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز ایجاد شود.

عموری تصریح کرد: این اقدام باعث توسعه تبادلات تجاری مشترک بین ایران و کشورهای منطقه خواهد شد.

رئیس اتاق اهواز در بخش دیگری از این نشست به اقدامات صورت گرفته برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی و تولیدی کشور با محوریت بازار عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ هیات تجاری از این کشور دعوت شده است که از نزدیک با توانمندی‌های اقتصادی استان‌های مختلف آشنا شده‌اند و قرار است این هفته سومین هیات وارد کشورمان شود.

وی افزود: توافق‌های حاصل از حضور این هیات‌های تجاری باعث پشتیبانی از واحدهای تولیدی کشور و درنهایت رونق مرزهای خوزستان خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۳٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha