۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
وصول نشدن خسارت قطعی گاز به صنعت پتروشیمی

وصول نشدن خسارت قطعی گاز به صنعت پتروشیمی

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با انتقاد از بی تعهدی­‌شرکت ملی گاز گفت:‌­ هنوز خسارت ناشی از قطعی گاز زمستان­ به مجتمع‌های پتروشیمی پرداخت نشده است.

به گزارش بازار، احمد مهدوی ابهری با اشاره به قانون الحاق ۲، برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: بر اساس تبصره بند (ب) ماده (۱) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، وزارت نفت مکلف است در صورتی که با اختیار خود گاز تولیدکننده و خوراک مایع واحدهای مشمول را قطع کند، باید به این مجتمع‌ها خسارت پرداخت کند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با ابراز تاسف از اجرا نشدن این قانون افزود: در زمستان سال گذشته مجتمع‌های پتروشیمی که خوراک اصلی آن‌ها گاز بود با خسارت‌های سنگینی در بخش تولید و صادرات متحمل شدو تاکنون دولت خسارتی پرداخت نکرده است

امامدیرعامل شرکت ملی گاز ایران میگوید؛ این شرکت تنها۸ ماه در سال را مکلف به تامین خوراک و سوخت گاز لازم واحدهای پتروشیمی است.

مجید چگنی در خصوص پرداخت خسارت به مجتمع های پتروشیمی به علت قطع گاز در زمستان گفت : در قرارداد میان شرکت ملی گاز ایران و مجتمع‌های پتروشیمی آمده است شرکت ملی گاز ایران مکلف است هشت ماه از سال را به تامین گاز و خوراک مایع آنها اختصاص دهد و چهارماه مابقی جزو تعهدات ما محسوب نمی شود از این رو خساراتی پرداخت نمی کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بندی از قانون الحاق ۲ برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت آمده است : در صورت قطع یا کاهش خوراک گاز و خوراک مایع واحدهای مشمول این تبصره خارج از قرارداد و با اراده دولت، وزارت نفت مکلف است برابر ماده (۲۵) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب شانزدهم بهمن یک هزارو سیصد و نود خسارت وارده را از محل خوراک تحویلی در مراحل بعدی جبران کند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا این قانون اجرایی میشود یا خیر.

کد خبر: ۱۶۳٬۳۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha