۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور موجود است
وزیر بهداشت:

۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور موجود است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موجودی ۴۰ میلیون واحد واکسن کرونا در کشور خبر داد که بخشی از آن توزیع و بخشی دیگر ذخیره شده است.

به گزارش بازار، بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از شرکت دانش بنیان «سامان داروی هشتم» در مشهد در جمع خبرنگاران گفت: نیازی به واردات واکسن کرونا نیست و تولید واکسن‌های ایرانی در واحدهای نورا، فخرا، برکت، رازی، پاستوکوک و سیناژن نیاز داخلی را تامین کرده‌است، از سوی دیگر ۵ میلیون دوز واکسن آماده صادر کردن به دیگر کشورها است، از جمله به ونزوئلا ۳۰۰ هزار دوز ارسال شده است.

وزیر بهداشت افزود: برکت به تازگی واکسن مقابله با ویروس اومیکرون را تولید کرده است که در مسیر پیشگیری کارگشا است و نمونه آن را در کشور دیگری نداشتیم که شرکتی ویژه یک سویه خاص واکسن تولید کند.

عین اللهی با تاکید بر آمادگی کشورمان برای صادرات واکسن به دیگر کشورها، گفت: یکی از نکاتی که موجب شده است همه گیری کرونا در جهان به پایان نرسد نابرابری در واکسیناسیون است؛ به گونه‌ای که برخی از کشورها از جمله ایران از پوشش مناسبی در این زمینه برخوردارند؛ اما در برخی کشورها فقط ۶ درصد جمعیت واکسینه شده اند که این امر موجب تغییر سویه ویروس می‌شود و امیدواریم با صادرات واکسن بتوانیم در مسیر رفع این بیماری در دنیا گام برداریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شرکت داروسازی ثامن از شرکت‌های پیشرفته در دنیاست وهمه‌ی سیستم‌های آن علمی و منحصر به فرد است، افزود: تولیدات این شرکت در حوزه محلول‌های دیالیز صفاقی به طور مستقیم به دست بیماران می‌رسد که این امر خدمت مناسبی به بیماران است.

کد خبر: ۱۶۳٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha