۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
حجم معاملات ایران با روبل روسیه افزایش خواهد یافت
رییس کل بانک مرکزی:

حجم معاملات ایران با روبل روسیه افزایش خواهد یافت

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دیگر فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارزها موجودیت خواهد یافت و حجم مبادلات آن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه اندازی روبل ریال، اظهار کرد: از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است و این به نظر من اتفاق بزرگی است.

وی تصریح کرد: اتفاقی که می‌افتد این است که صادر کنندگانی که به روسیه صادرات دارند که عمدتاً شرکت‌های خشکباری هستند، می‌توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند. متقاضیان هم می‌توانند به راحتی خرید کنند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: این کاری است که دیروز با معامله دو میلیون روبل شروع شد و ان شاءالله تداوم هم خواهد داشت. با توجه به تدابیر اتخاذ شده، حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پرعمقی خواهد شد.

وی افزود: دیگر فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارزها موجودیت خواهد یافت و حجم آن افزایش پیدا می‌کند. البته محدود به روبل هم نخواهد شد و سایر ارزها را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

صالح آبادی گفت: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و ارزهای جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد.

کد خبر: ۱۶۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha