۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
اوراق نفتی به زودی در بورس عرضه می شود
تامین بودجه بدون تورم با اسناد نفتی

اوراق نفتی به زودی در بورس عرضه می شود

اوراق بهادار مربوط به گواهی سپرده کالایی با پشتوانه نفت، به عنوان شکلی نوین از سرمایه‌گذاری به زودی در بورس عرضه می شود و دولت اعلام کرده که هدفش کمک به ثروت‌اندوزی ملی است.

بازار؛ گروه بورس: اوراق بهادار با پشتوانه نفت، به عنوان شکلی نوین از سرمایه‌گذاری به زودی در بورس عرضه می شود و دولت اعلام کرده که هدفش کمک به ثروت‌اندوزی ملی است و از طرف دیگر این روش می‌تواند کنترل‌کننده تورم و ایجادکننده رونق اقتصادی در سطح کلان شود.

در واقع دولت در حال حاضر به دنبال تأمین نقدینگی با مشارکت دادن مردم برای استفاده از منابع مالی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است که قرار است از طریق انتشار اوراق سپرده کالایی در دستور قرار بگیرد تا شرکت نفت با انتشار این اوراق بتواند منابع مالی را در اختیار بگیرد و در زمان‌های مشخص این نفت تحویل خریدار شود.

پیشنهاد جدیدی که به عنوان مدل جدید فروش نفت ارائه شده به گفته مدیرعامل شرکت نفت فرآیند کارشناسی آن رو به اتمام است و آن هم انتشار اوراق مربوط به گواهی سپرده کالایی است که با انتشار این اوراق، بخش داخلی کشور می‌تواند منابع در دسترس خود را در اختیار وزارت نفت به‌منظور انجام سرمایه‌گذاری قرار دهند.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha