۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شد
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شد

شهرکرد- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، عطا الله ابراهیمی گفت: ۶۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

وی یادآور شد: طرح آبیاری نوین تلفیقی در روستای نصیرآباد بخش گندمان در ۱۸.۷ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان برای بهره‌برداری ۱۱ کشاورز اجرا شده است که اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم چهار نفر را فراهم کرده که علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید نیز افزایش می یابد.

ابراهیمی افزود: سازمان جهادکشاورزی استان برای اجرای آبیاری نوین بسته‌های حمایتی در نظر گرفته و این آمادگی از طرف مجموعه جهادکشاورزی شهرستان‌ها وجود دارد که برای اجرای طرح آبیاری نوین تامین اعتبار را از محل منابع دولتی انجام دهد.

به گفته وی، برای حمایت از کشاورزان و تشویق آنها برای اجرای طرح آبیاری نوین به ازای هر هکتاربیش از ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی گفت: در شهرستان بروجن ۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha