۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
پیش‌بینی آمریکا درباره احتمال افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس

پیش‌بینی آمریکا درباره احتمال افزایش تولید نفت اوپک‌پلاس

سخنگوی کاخ سفید از احتمال افزایش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان بزرگ ائتلاف اوپک‌پلاس خبر داد.

به گزارش بازار، کارین ژان پیر روز دوشنبه (۲۷ تیر ماه) در یک نشست خبری پیش‌بینی کرد که به‌دنبال سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه، تولید نفت تولیدکنندگان بزرگ ائتلاف اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیرعضو، موسوم به اوپک‌پلاس، افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه میزان موفقیت را دو هفته آینده ارزیابی خواهیم کرد، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تولید افزایش یابد اما این اقدام چند هفته زمان می‌برد و این به اوپک‌پلاس بستگی دارد.

بایدن هفته گذشته به عربستان سفر کرد و با سران این کشور و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس در منطقه نفت‌خیز خاورمیانه دیدار کرد.

دولت بایدن زیر فشار است تا پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای، قیمت‌های بنزین و دیگر هزینه‌های مصرفی را کاهش دهد. انتخابات میان‌دوره‌ای در تاریخ هشتم ماه نوامبر برگزار می‌شود و حزب دموکرات وی به‌دنبال حفظ کرسی‌های کنگره است.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه روسیه به‌دلیل درگیرهای نظامی این کشور و اوکراین که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، قیمت نفت به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون رسید و در ماه مارس به بالای ۱۳۹ دلار به ازای هر بشکه افزایش یافت، قیمت‌های نفت از آن زمان تاکنون کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، نشست آینده وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک‌پلاس روز سوم ماه اوت (۱۲ مردادماه) برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha