۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است| حمایت جدی وزارت از باغداری مدرن در کشور
وزیر جهاد کشاورزی:

بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است| حمایت جدی وزارت از باغداری مدرن در کشور

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش خصوصی موتور توسعه حوزه کشاورزی است، گفت: به منظور توسعه نخلستان با ارقام تجاری خرما و باغات میوه‌های گرمسیری آماده حمایت از فعالان اقتصادی هستیم.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از طرح توسعه نخیلات تجاری استان سیستان و بلوچستان در شهرستان میرجاوه، از حمایت وزارت جهاد کشاورزی از توسعه باغات مدرن کشاورزی خبر داد و اظهار داشت: اقتصادی‌ترین اقدام در حوزه کشاورزی کشور به دلیل شرایط دمایی مطلوب باغداری است که مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی اقدامات ارزشمندی را در توسعه نخیلات در استان مرزی سیستان و بلوچستان انجام داده است که بسیار جای تقدیر دارد چراکه عمدتا فعالان اقتصادی تمایل دارند در نقاط مرکزی کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی به عنوان پیشران اقتصاد الگوهای جدیدی را در اختیار مردم بومی مناطق قرار می‌دهد و آنها را به سمت روش‌های نوین سوق می‌دهد که این امر منجر به تامین نیاز منطقه و بازار صادراتی می‌شود.

وی با تاکید بر نقش پیش برنده بودن بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌نظیری در کشت میوه‌های گرمسیری دارد که ۱۰۰ درصد از آن حمایت می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم با ظرفیت ارزی که برای موز و میوه‌های گرمسیری پرداخت می‌کنیم به تولید این میوه‌ها و اقتصادی کردن باغات نخیلات در استان بپردازیم.

وی تاکید کرد: تمام تلاش این وزارتخانه بر این استان تا ظرفیت‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان در کشاورزی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند و یکی از مناطقی که باید به آن توجه ویژه شود به بهترین نحو استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال سرمایه‌گذاری در پرورش شتر در سیستان و بلوچستان است و این پروژه به همراه توسعه نخلستان‌های تجاری پروژه‌های پیشران و مهم استان به شمار می‌روند که در اقتصاد دخیل هستند.

کد خبر: ۱۶۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha