۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
 بی توجهی به ساخت مسکن باعث انباشت تقاضا شده است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بی توجهی به ساخت مسکن باعث انباشت تقاضا شده است

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در چند سال گذشته تولید و اجاره مسکن دچار غفلت شده بود، گفت: متاسفانه این بی توجهی موجب انباشت تقاضای خیلی سنگینی در حوزه مسکن شده است.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال گذشته تولید و اجاره مسکن دچار غفلت شده بود، گفت: متاسفانه این بی توجهی موجب انباشت تقاضای خیلی سنگینی در حوزه مسکن شده است.

وی به اقدامات برای تنظیم بازار مسکن اشاره و بیان کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته مربوط به مصوبه سران سه قوه است که برای اجاره بها در تهران سقف ۲۵ درصدی و برای باقی استان ها سقف ۲۰ درصد را قرار داده اند. برای تخلیه هم اعلام شده است که قراردادهای اجاره باید یک سال دیگر به صورت اتوماتیک تمدید شود.

عضو کمیسیون مجلس افزود: دولت مصوبه ای را در هیئت وزیران ارائه داده است تا اقدامات جدیدی برای بازار اجاره بها انجام شود که نتیجه آن قطعا بهبود فضای رها شده مسکن است.

وی مهم ترین اقدام برای کنترل بازار مسکن و بهبود وضعیت قیمت را به اتمام رساندن یک میلیون مسکن حمایتی دانست و اشاره کرد: مجلس ساخت یک میلیون مسکن حمایتی را تصویب و سال گذشته به دولت ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه قرار است دولت سالی یک میلیون مسکن بسازد و به اقشار فاقد مسکن تحویل دهد.

شاکری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از تصویب اصلاحات قانون مالیات بر خانه های خالی خبر داد و گفت: این مصوبه پس از تصویب، ابلاغ شد و قرار شد تا وزارت راه و شهرسازی با کمک سازمان امور مالیاتی، از خانه های خالی مالیات دریافت کند. اقداماتی در حال انجام است تا بخشی از خانه های خالی که احتکار شده است و توسط سوداگری تهیه شده است، به چرخه عرضه مسکن بازگردد تا فاصله عرضه و تقاضا کاهش پیدا کند.

وی افزود: چهار اقدام ذکر شده، برنامه هایی هستند که دولت و مجلس در یک سال گذشته انجام شده است تا در آینده نزدیک باعث بهبود شرایط بازار مسکن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: قراردادهای اجاره یا خرید و فروش باید در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت شود اما متاسفانه به دلیل اینکه بعضی از قوانین ضمانت اجرایی ندارند، باعث شده است قراردادهایی در حوزه مسکن منعقد شود که قابل رصد نباشد و خارج از قوانین مصوب صورت گرفته اند که متاسفانه میزان آن ها نیز قابل رصد نیست.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha