۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
افزایش ۵ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی| احتمال اصلاح قیمت وجود دارد
آخرین تحولات بازار جهانی نفت؛

افزایش ۵ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی| احتمال اصلاح قیمت وجود دارد

قیمت نفت در روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافته و به طور متوسط، قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی ۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش بازار، قیمت نفت روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافته و به طور متوسط، قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی ۵ دلار افزایش یافت.

همچنان بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه سپتامبر با ۱۷ سنت افزایش به ۱۰۶.۵۱ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت در قراردادهای آتی روز دوشنبه ۵.۱ درصد افزایش یافت که بیشترین درصد افزایش قیمت از ۱۲ آوریل محسوب می شود.

قیمت نفت خام تگزاس (تحویل در ماه اوت) نیز با ۳۶ سنت افزایش به ۱۰۲.۹۶ دلار در هر بشکه رسید. بهای این قرارداد نیز در روز دوشنبه ۵.۱ درصد افزایش یافت و بیشترین میزان افزایش از ۱۱ می به این سو محسوب می شود.

دللی عمده افزایش قیمت نفت، نگرانی بازار از کاهش عرضه آن است. تحریم‌های غرب علیه عرضه نفت و سوخت روسیه به دلیل جنگ اوکراین، جریان تجاری طلای سیاه را به پالایشگاه‌ها و مصرف‌کنندگان نهایی مختل کرده و این نگرانی‌ را افزایش داده که تلاش‌های بانک مرکزی برای مهار تورم فزاینده ممکن است باعث ایجاد رکود شود.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اونادا، طی یادداشتی اعلام کرد: میزان تعادل عرضه/تقاضای اساسی ضعیف است. قیمت نفت ممکن است به اوج خود رسیده باشد، اما مطمئناً به نظر نمی رسد که از نقطه فعلی، اندکی کاهش یابد؛ مگر اینکه یک سورپرایز بزرگ از اوپک پلاس دریافت کنیم.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به امید دستیابی به توافق با عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان، به این کشور سفر کرد. با این حال، مقامات عربستان سعودی تضمین روشنی درباره افزایش تولید ارائه نکردند.

کد خبر: ۱۶۲٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha