۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
 سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی عنوان کرد

سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

صنعت پتروشیمی همیشه منبع درآمد ارزی مورد توجهی برای کشور بوده، مخصوصاً در دو سال گذشته رشد سهم صادراتی قابل توجهی از کل سهم صادراتی کشور مختص به صنعت پتروشیمی بوده است.

به گزارش بازار، امیررضا اعتمادی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی از سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: صنعت پتروشیمی همیشه منبع درآمد ارزی مورد توجهی برای کشور بوده، مخصوصاً در دو سال گذشته رشد سهم صادراتی قابل توجهی از کل سهم صادراتی کشور مختص به صنعت پتروشیمی بوده است. با توجه به گسترش ظرفیت اسمی و تأمین بخش بزرگی از بازار جهانی تقاضا، سرمایه گذاران خارجی مایل به سرمایه گذاری در این صنعت پر سود شده اند.

وی افزود: در هفته های گذشته با استقبال قابل توجهی از سرمایه گذاران خارجی مواجه بودیم و عمده این سرمایه گذاران و مدیران خارجی از کشور های (چین، عراق، پاکستان، امارات، ترکیه، ارمنستان و روسیه) بودند.

صحبت هایی که در بحث پتروشیمی داشتیم منجر به وعده قرار داد های سرمایه گذاری با ارزش ۸ میلیارد دلار شد، اما هنوز نیاز به جلسات و مذاکرات متعددی با نمایندگان، بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی داریم.

در همایش دیپلماسی اقتصادی که روز شنبه ۲۵ تیرماه با حضور مقامات ارشد وزارت امور خارجه برگزار شد، چه اقداماتی در راستای گسترش روابط اقتصاد بین‌الملل گرفته شد؟

در این همایش شاهد حضور چهره های دیپلماسی، سفرای کشورهای همسایه، سفرای فعلی و قبلی ایران، رییس سابق سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وزیر امور خارجه، چهره های اقتصادی ایرانی و خارجی و اعضاء اتاق بازرگانی حضور داشتند. نظرات و پرسش و پاسخ های مختلفی صورت گرفت و هرکدام از چهره ها نظریه خود را برای تشکیل دیپلماسی اقتصادی بیان کردند، اما در مجموع می‌توان گفت آمار های خوبی از ظرفیت های موجود در بخش معادن، صنعت نفت گاز و پتروشیمی، صنعت کشاورزی، صنعت گردشگری و صنعت خودروسازی ارائه شد.

میتوان در مجموع گفت معاونت دیپلماسی اقتصادی میتواند با تشکیل کارگروه های مختلف از جمله کارگروه بازرگانی، کارگروه بازار سرمایه، کارگروه ویژه بخش خصوصی، کارگروه انرژی اقدامات مثبتی را در راستای گسترش هرچه بیشتر روابط اقتصادی با کشورهای مختلف و استفاده از ظرفیت های موجود چه در ایران و چه در کشور های همسایه و کشور های قابل دسترس انجام بدهد، اما اینکار نیاز به همایش های متعدد اینچنینی و دعوت بیشتر از فعالین بخش خصوصی، مسئولین دولتی و بازرگانان خارجی است.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha