۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
قدرت‌نمایی نفت در برابر کاهش ارزش دلار

قدرت‌نمایی نفت در برابر کاهش ارزش دلار

قیمت نفت در روز دوشنبه در حالی افزایش یافت که نگرانی‌ها درباره عرضه گاز از روسیه و همچنین کاهش ارزش دلار افزایش یافته است.

به گزارش بازار،، در معاملات روز گذشته، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵ درصد افزایش در ۱۰۶ دلار و ۲۷ سنت به کار خود پایان رسید و نسبت به معاملات روز جمعه ۲.۱ درصد افزایش یافت.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از افزایش ۱.۹ درصدی در جلسه قبل، با ۵.۱۳ درصد کاهش در قیمت ۱۰۲ دلار و ۶۰سنت معامله شد.

به گفته منابع آگاه، از آنجا که رهبران اروپایی مصمم به افزایش تحریم‌ها علیه کرملین هستند، این احتمال افزایش یافته است که دولت روسیه گام بعدی را برای کاهش بیشتر جریان گاز به سمت اروپا به عنوان واکنش متقابل اعلام کند.

این در حالی است که دلار آمریکا روز دوشنبه از بالاترین سطح چند ساله خود عقب‌نشینی کرد. دلار ضعیف تر، کالاهای دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر مقرون به صرفه‌تر می کند.

برنت و WTI طی هفته گذشته، بیشترین کاهش هفتگی خود را برای حدود یک ماه به دلیل ترس از رکود اقتصادی که به تقاضای نفت ضربه می زند، ثبت کردند.

در همین حال، تمرینات گسترده آزمایش کووید-۱۹ در این هفته در بخش‌هایی از چین ادامه دارد و به افزایش نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت از سوی دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، دامن می‌زند.

همانطور که انتظار می رفت، سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، هیچ تعهدی از سوی تولیدکننده بزرگ اوپک برای افزایش عرضه نفت نداشت.

بایدن از تولیدکنندگان نفت خلیج فارس می خواهد که برای کمک به کاهش قیمت نفت و کاهش تورم، تولید خود را افزایش دهند.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha