۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰
۴۰ هزار هکتار از دشت‌های دهلران احیا شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۴۰ هزار هکتار از دشت‌های دهلران احیا شد

ایلام- عموزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۴۰ هزار هکتار از دشت‌های عباس، عین خشک و فکه در شهرستان دهلران برای فعالیت کشاورزی احیا شده است.

آذرنوش عموزاده در گفت و گو با بازار اظهار کرد: طرح احیاء، تجهیز و نوسازی ۵۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام در سفر سال ۷۶ مقام معظم رهبری به خوزستان تصویب شد که ۵۰ هزار هکتار آن در حوزه استان ایلام با اعتبار اولیه یک هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۳ اجرای آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: محدوده اجرای طرح احیا، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی استان ایلام در دشت‌های عباس، عین خشک، فکه و بخشی از شمال استان است.

وی گفت: بهره مندی استان ایلام از این طرح ۵۰ هزار هکتار است که ۹۰ درصد از آن تکمیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار داشت: در اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزارهکتاری مقام معظم رهبری حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عموزاده افزود: این اراضی قبل از اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جزو اراضی بیابانی و فاقد آب بوده است و تاکنون حدود ۴۴ هزار هکتار آن در مدار بهره برداری است و مابقی نیز با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

افزایش ۵۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی شهرستان دهلران
وی ادامه داد: از جمله اهداف این طرح افزایش سطح زیرکشت آبی شهرستان و به تبع آن افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و مولد، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و حتی ایجاد مهاجرت معکوس و از همه مهمتر رونق آبادانی در اراضی مرزی شهرستان بوده است.

وی عنوان کرد: در این طرح که بخش عظیمی از آن در اراضی بایر دولتی اجرا شده، با واگذاری این اراضی به ایثارگران و بومیان منطقه حدود ۵ هزار شغل پایدار ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: با اجرای این طرح تولیدات کشاورزی شهرستان از ۳۰۰ هزار تن به حدود ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده و باعث افزایش ۵۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی شهرستان شده است.

وی بیان داشت: حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی طرح احیای کرخه هنوز اجرا نشده، کار مطالعاتی و نقشه‌های آن تهیه شده و با تامین اعتبار در سال ۱۴۰۱ کلنگ شروع مابقی طرح به زمین زده خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۲٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha