۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
۵۰ درصد جمعیت استان همدان با تنش آبی مواجه هستند
استاندار همدان:

۵۰ درصد جمعیت استان همدان با تنش آبی مواجه هستند

همدان - استاندار همدان با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای همدان ادامه خواهد داشت، گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان همدان با تنش آبی مواجه هستند.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان همدان را در جلسات متعدد کارشناسی شده، آماده و پیش‌بینی کردیم، گفت: برای سفر رئیس جمهور به استان، حدود ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد داده شد؛ اما کارشناسان نهاد ریاست جمهوری فقط برخی از آن‌ها را تایید کردند، سپس با چانه‌زنی‌هایی که انجام دادیم، توانستیم تعدادی پروژه دیگر نیز اضافه کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: پروژه‌های سفر در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور در همدان برگزار می‌شود به شکل رسمی و قطعی اعلام خواهد شد.

وی گفت: پروژه‌های خوبی برای سفر رئیس جمهور به استان همدان تایید شده که در این پروژه‌ها مباحث زیربنایی مانند؛ آب، صنعت، تولید و گردشگری را مورد توجه قرار دادیم.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: اعتبار خوبی برای ثبت جهانی هگمتانه در سفر رئیس جمهور به استان همدان در نظر گرفته شده و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، نیز در این راستا قول مساعدت دادند.

وی گفت: با توجه به تنش آبی در کشور و استان، مسئله آب از اولویت‌های مجموعه مدیریتی استان است، چون بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با تنش آبی مواجه هستند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه انتقال آب بین حوضه‌ای همدان با قدرت و قوت خود ادامه خواهد داشت گفت: طی ۱۷ سال گذشته پروژه انتقال آب بین‌حوزه‌ای فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در چند ماه اخیر نیز حدود ۴۰ درصد آن پیش رفته و مابقی آن با قدرت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های دهگانه، نمایندگان مردم در مجلس را در پیگیری امور و حل مشکلات شهرستان همراهی کنند، اظهار کرد: تامین درآمدهای استان باید بدون فشار به اقشار مختلف مردم صورت گیرد.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha