۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
راهکارهای سرمایه گذاری در توسعه شیلاتی در سواحل مکران و رفع موانع
در دیدار رییس سازمان شیلات با دهقان بررسی شد؛

راهکارهای سرمایه گذاری در توسعه شیلاتی در سواحل مکران و رفع موانع

رییس سازمان شیلات ایران در دیدار با دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران، راهکارهای سرمایه گذاری در توسعه شیلاتی در سواحل مکران و رفع موانع موجود را بررسی کردند.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران به همراه مشاوران اقتصادی و توسعه شیلاتی در سواحل مکران هدف از دیدار با سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری و دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران را هم افزایی و تعامل بیشتر با شورای توسعه سواحل مکران بیان کرد و گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران و شعار سال (تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) به منظور فراهم کردن بستری مناسب برای ایجاد فضای همکاری و پشتیبانی در خصوص ایجاد و توسعه مشاغل خانگی ساحلی با به کارگیری شرکت‌های دانش بنیان، جوانان نخبه، کارشناسان حوزه شیلات می‌توانیم شاهد زمینه توسعه شیلاتی در سواحل مکران باشیم.

حسینی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مکران است که می‌توان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای انسانی بومی، نقش گسترده‌ای در صادرات آبزیان و ارز آوری داشت و زمینه توسعه هرچه سریعتر سواحل مکران را فراهم کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: چابهار و کنارک و هرمزگان ساحلی زیبا با ظرفیت‌های فراوان در حوزه شیلات، گردشگری اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغال زایی به علت نزدیکی به خط استوا نسبتاً گرم و مرطوب و درجه حرارات سواحل این استان‌ها در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی به ویژه تن ماهیان است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به این که حوزه شیلات یکی از بخش‌های با اهمیت برای ایجاد اشتغال است، گفت: این منطقه می‌تواند علاوه بر آمار فصلی، اشتغال را چند برابر افزایش دهد.

کد خبر: ۱۶۲٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha