۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱
رشد ۶۲ درصدی صادرات گلستان در سه ماهه نخست سال جاری
رئیس سازمان صمت گلستان خبرداد؛

رشد ۶۲ درصدی صادرات گلستان در سه ماهه نخست سال جاری

گرگان- حسن زاده، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری صادرات استان گلستان با رشدی ۶۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۷.۱ میلیون دلار رسیده است.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، ۵۷.۱ میلیون دلار کالا از گمرکات گلستان صادر شده و این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۵.۲ میلیون دلار، رشدی ۶۲ درصدی را نشان می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: صادرات طی این مدت، به ۲۸ کشور صادرات انجام شده که می‌توان به کشورهایی همچون ترکمنستان، عراق، بلغارستان، رومانی، قزاقستان، امارات، ترکیه، هند، ایتالیا، قرقیزستان، آذربایجان، عمان، روسیه، آلمان و دیگر کشورها اشاره کرد.

حسن زاده گفت: سهم استان گلستان از صادرات کشور به قزاقستان و ترکمنستان ۱۵ درصد و به بلغارستان و رومانی ۲۱ درصد بوده و در این مدت ۷.۱ میلیون دلار به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادرات داشته ایم.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت سه هزار تن کالا از گمرک استان گلستان وارد شده که ارزش ریالی آن شش میلیون و ۴۵۶ هزار دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: عمده واردات انجام شده جو دوسر، روغن خوراکی، نخ و پارچه، مواد شیمیایی و نخود بوده است.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha