۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
کاهش قیمت‌ها با ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

کاهش قیمت‌ها با ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: بعد از راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، تلاطم در قیمت برخی خودرو گرفته شده و حتی در برخی شاهد کاهش قیمت بوده ایم. ­

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی با اشاره به علت راه اندازی سامانه تخصیص خودرو و اثرات آن در بازار‏, گفت: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به منظور ایجاد شفافیت در عرضه ایجاد شد؛ تا پیش از این دغدغه‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه خودروساز بیشتر از مجوزی که دارد، تعهد ایجاد نکند.

وی در ادامه افزود: اکنون یک دوره از طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شده و برای قضاوت در کارکرد آن باید چند دوره متوالی برگزار شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در خصوص رضایت از فعالیت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با توجه به اینکه اکنون احتمال برنده شدن متقاضیان با توجه به تنوع و میزان محصول افزایش پیدا کرده در نتیجه خوشنودی مشتریان را به دنبال داشته، ضمن اینکه تلاطم در قیمت برخی خودرو در بازار گرفته شده و حتی قیمت برخی خودروها کاهشی بوده است.

بر اساس این گزارش؛ سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به دستور وزارت صمت و تحت نظر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان براساس اجرای بند ۵ از دستورات ابلاغی رئیس‌جمهوری در خصوص چگونگی عرضه خودرو برای ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم، کار خود را آغاز کرد.

در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که فروش خودروها به «سامانه فروش یکپارچه» منتقل می‌شود و حذف قرعه‌کشی خودرو با قوت در دستور کار این وزارتخانه است.

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران نیز گفته بود با گذشت دو روز از باز شدن این سامانه، بررسی از بازار خودرو، نشان‌دهنده افت قیمت‌ها دارد؛ تا پیش از رونمایی از این سامانه، قیمت‌ها در بازار با افزایش مواجه شده و رکود شدیدتر شده بود، اما پس از برگزاری قرعه کشی شاهد افت قیمت‌ها بوده ایم.

گفتنی است؛ اکنون همه خودروسازان موظف هستند تا محصولات خودروهای سواری خود را در این سامانه یکپارچه عرضه کنند، هیچ‌گونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۲٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha