۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۸
مصارف بالای صنایع نباید منجر به قطع برق منازل شود| صنایع به سمت تولید برق تجدیدپذیر بروند
عضو هیات‌ رئیسه مجلس:

مصارف بالای صنایع نباید منجر به قطع برق منازل شود| صنایع به سمت تولید برق تجدیدپذیر بروند

در قانون پیش‌بینی شده که صنایع بزرگ در مسیر تولید برق همراهی داشته و اکنون زمان آن رسیده است که این مصرف‌کنندگان بزرگ مانند سایر کشورها برای تأمین نیاز خود در مسیر تولید برق پیشگام شوند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، علیرضا سلیمی، با اشاره به ضرورت همراهی صنایع برای مدیریت خاموشی‌ها و ایفای نقش اجتماعی آنان، اظهار کرد: بر اساس قانون، صنایع بزرگ باید به صنعت برق کشور کمک کنند. در تمام کشورهای پیشرفته نیز صنایع بزرگ در تولید برق کشور همراهی می‌کنند، اما متأسفانه در کشور ما صنایع بزرگ صرفاً مصرف‌کننده بزرگ بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: امروز در برخی از استان‌ها فقط یک صنعت به اندازه کل استان مصرف برق دارد. به عنوان مثال در استان مرکزی کل برق مصرفی منازل حدود ۸۰۰ مگاوات است، اما یک کارخانه آلومینیوم نزدیک به ۳۵۰ مگاوات مصرف برق دارد. نباید اجازه داد که مصرف بالای یک صنعت منجر به خاموشی منازل مردم شود. یک صنعت بزرگ که درآمد بالایی داشته باید بخشی از منابع خود را صرف تولید برق کند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که صنایع باید در آن سرمایه‌گذاری کنند بحث انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشید و باد است، کشور ما هم از ظرفیت آفتاب برخوردار بوده و هم زمین آن موجود است.

سلیمی تأکید کرد: صنایع بزرگ باید به صحنه آمده و برای خود برق پایدار تولید کنند، سوزاندن و هدر دادن منابع زیرزمینی نفت و گاز به عنوان ثروت ملی هم هنر نیست و ما باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر برویم.

وی در پایان تأکید کرد: ما حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم. با کمک بخش خصوصی و پیشگام شدن صنایع بزرگ می‌توانیم بخشی از این کمبود را جبران کنیم. صنایع باید به نقش اجتماعی خود عمل کرده و برای عبور از بحران کمبود برق در مسیر تولید پیشگام شوند.

کد خبر: ۱۶۲٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha